Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mobillån godkänner inte avbetalningsplan??

Hädisk ett brev förra veckan att mitt lån på ca 4000 skulle gå vidare till krono. Ringde avida idag och de sa att den skulle gå vidare IDAG till krono. De ville INTE godkänna en avbetalningsplan och inte mobillån (ringde dom också). Jag tjatade i flera minuter med dom men dom var stenhårda och en aning otrevliga också ("det är inte mitt problem, du tog lånet inte jag"). Äckliga svin! Dom kunde bara bevilja en avbetalningsplan EFTER utslag, alltså efter att man fått en anmärkning. Hur stört är inte det?! Jag måste tydligen vänta på att få en anmärkning nu bara för att kunna betala av det lånet. Varför i helvete hör dom så? Det är dessutom en del hör i forumet som faktiskt sagt att de kan godkänna en avbetalningsplan, hur fan lyckades ni med set om jag får fråga??

Förr skickade mobillån på inkasso hos Svea som la upp avbetalningsplan. Men kanske dom inte gör så numera? Har du inte fått inkassobrev först?

Jo fick inkassobrev som vanligt, från avida finans. Varken avida eller mobillån ville godkänna en avbetalningsplan så idag går mitt ärende till krono. Så jävla elakt att de gör så. Sen säger de hela tiden att lånet faktiskt var på 30 dagar bla bla, och jag borde vetat det osv. Ja jag vet att det var på 30 dagar, men jag har avbetalningsplaner hos gothia, Svea och nån mer. Med idiot-avida och fitt-mobillån vill inte godkänna det. Hatar mitt liv just nu....

Tittade lite på mobillåns villkor. Dom skriver såhär i dom under "Andra kostnader" ,Låntagaren är också skyldig att ersätta Långivaren för inkassokrav med 160 kr eller det högre belopp som kan följa av förordning (1981:1057) om ersättning för inkassokostnader mm samt för upprättande av amorteringsplan med 150 kr eller det högre belopp som kan följa enligt nämnda förordning.

Då dom där nämner kostnad för amortreingsplan är det märkligt att dom inte kan lägga upp en sådan!

Ringde dom om det nyss och hon blev tyst i luren, gick igenom villkoren och sen tjafsade hon emot och sa: men det står inte att vi godkänner en amorteringsplan, var ser du det bla bla?!?!? Jag tjafsade emot och sa att om det står med så ska dom kunna godkänna det, varför står det annars med? Men hon blev otrevlig och tjatade emot och jag vad chefen att ringa upp mig. Får se hur det blir nu...

Man tycker dom borde kunna föreslå nån plan för dig. Fundera på om du skulle kunna betala något lite högre belopp nu direkt för att vissa din goda vilja.

Nej det är ohumant att inte bevilja avbetalningsplan. Man skulle ju kunna förhandla med dom och betala in ett större belopp direkt och hoppas det går vägen. Jag var i samma sits som Vaenni för ett tag sedan. Hade maxlån både på Smskredit och Mobillån och båda gick till inkasso. Som tur var löste det sig och de fick in pengarna samma dag som de skulle skickat till KFM.

Snackade med en kille som var ansvarig för deras kundtjänst. Måste pratat med honom i 10-15 min men han var stenhård. Han sa att han förstod min sits och att de tidigare beviljade amorteringsplaner men inte längre. Och att de inte har möjligheten att göra det heller. Jag bönade och bad och sa att jag faktiskt lånat av dom tidigare osv. Men nej, han vek sig inte, inget undantag eller nåt. Dålig service. Äcklig kundtjänst. Aldrig mer mobillån. Får lösa det här på annat sätt...

Du kan ju få lite tid om du hanterar kronofogdens brev rätt också, ca 45 dagar kan du skjuta där frånd eta att du fått föreläggandet första gången.

Mobillån och SMS.kredit som är samma är stenhårda. Några av få som inte beviljar plan :(

Tycker också det är sjukt tråkigt och segt :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp