Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Mobillån är de snabba att skicka till inkasso vid utebliven betalning ?

Hej
Är mobillån snabba att skicka till inkasso vid uteblivning betalning t ex 18 aug, om jag istället betalar den 25 aug, vad händer då ? Mer än påminnelse och ränta läggs på ?
Blir det någon missbrukad kredit eller så ?

Någon som vet detta ?

Till att börja med skulle jag råda dig till att fråga dom själva först.

Dom brukar vara ganska så medgörliga och ha förståelse för att man kan vara sen med inbetalningar (dock inte om det sker hela tiden).
Börja med att fråga dom om det går att du betalar in lite senare, du förklarar din situation, du kommer med ett förslag när du kan betala in och ser vad dom har att säga/erbjuda.

Om dom nekar dig så får du bita i det sura äpplet. Dom har en egen intern process med olika typer av fakturor så som vanliga månadsfakturor, uppsägning av kredit, slutlig anmodan med mera. Betalar du inte fakturan om slutlig anmodan så skickar dom dig vidare till kronofogden för betalningsföreläggande, det gissar jag på att dom gör ganska så omgående.
Dom rapporterar ingen missbrukad kredit.

Till att börja med skulle jag råda dig till att fråga dom själva först.

Dom brukar vara ganska så medgörliga och ha förståelse för att man kan vara sen med inbetalningar (dock inte om det sker hela tiden).
Börja med att fråga dom om det går att du betalar in lite senare, du förklarar din situation, du kommer med ett förslag när du kan betala in och ser vad dom har att säga/erbjuda.

Om dom nekar dig så får du bita i det sura äpplet. Dom har en egen intern process med olika typer av fakturor så som vanliga månadsfakturor, uppsägning av kredit, slutlig anmodan med mera. Betalar du inte fakturan om slutlig anmodan så skickar dom dig vidare till kronofogden för betalningsföreläggande, det gissar jag på att dom gör ganska så omgående.
Dom rapporterar ingen missbrukad kredit.
Tack ska ringa dem och se vad de säger, aldrig varit sen förut och alltid betalat punktligt och i tid.
Så det finns inte några tidigare senare fakturor.
Men då vet jag tack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp