Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mobil hos Telia med direktbetalning?

Hej! Jag har bet.anm och har testat flera gånger att teckna nytt abonnemang med ny iPhone utan framgång.
häromdagen så kunde jag äntligen köpa en iPhone med abonnemang med direktbetalning. Alltså jag swishade summan för telefonen direkt vid beställning. Det stod ”tack för din beställning!” Fick dock aldrig något mejl med bekräftelse??? Nu när jag loggar in på Telia så står det under meddelanden att de inte kan godkänna mig efter en kreditbedömning.
Men jag har ju för fan betalat för iphonen redan!! Fattar ingenting. Kundtjänst är stängt.
Har nån varit med om liknande? Kommer jag bara få telefonen hemskickad utan abonnemang eller vad??

Sannolikt.
Ett abomenamng på just mobiltelefon medför en kreditkoll.
Detta då du kan få extra kostnader på fakturan samt även kan ändra abonnemanget "storlek" när du väl har ett.

Sannolikt.
Ett abomenamng på just mobiltelefon medför en kreditkoll.
Detta då du kan få extra kostnader på fakturan samt även kan ändra abonnemanget "storlek" när du väl har ett.
Så jag kommer alltså bara få mobilen skickad till mig utan abonnemang? Eller kommer hela ordern makuleras?

Är luren låst för Telia? Du kan ju ta hos Hallon, tror de accepterar anmärkningar.

Är luren låst för Telia? Du kan ju ta hos Hallon, tror de accepterar anmärkningar.
Nej jag har hallon i dagsläget. Men köpte som sagt en iPhone med abonnemang hos Telia igår. Betalade direkt för mobilen. Tänkte bara om nån varit med om samma och om man får mobilen eller om allt kommer makulerad och jag får pengarna tillbaka.

Priset på telefonen är väl baserat på att du tecknar ett visst abonnemang, jag skulle gissa att hela ordern makuleras om inte abonnemanget kan godkännas

Vet inte hur rutinerna ser ut nu men när jag jobbade på Telia 6-8 år sen så kunde man köpa en telefon kontant utan binda abonnemanget, men abonnemang var en förutsättning för att få den s.k kickback för telefonen. Dvs rabatt på telefonen.

Låter som att beställningen nekas och återbetalning kommer ske, men ring 90200 eller vad kundtjänst hade för telefonnummer för säkerställa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp