Den tanken kan du ta bort direkt, livförsäkring gäller inte vid suicid.Ett alternativ jag ofta tänkt på men vågar inte är köra ihjäl mig så att sambon får livsförsäkringen. Problemet är jag är rädd både för att dö men även om jag misslyckas och blir förlamad eller handikappad och därmed förstört det ännu mer.

Hur lång tid tar det från att anmäla sig själv gällande bedrägeri på sin sambo med flera lån till att lånen skrivs på mitt namn? Kan kronofogden frysa skulder under pågående utredning hos sambon tills det är löst? Kommer anmärkning hon kanske får dras tillbaka efter utredningen är löst? Måste det bli rättegång för att lånen ska skrivas på mitt namn?
Bra jobbat! Ringde du eller? Vad sa polisen?Första steget tagit. Förhör gjord hos polisen. Dem ska återkomma med datum för nytt förhör.
Nu undrar jag: ifall något lån hamnar hos kronofogden som betalningsföreläggande, är det bästa för min sambo att dra ut på det och sen svara på delgivningen att hon bestrider skulden för att sedan hos tingsrätten förklara att det jag som tagit lånet och det är en pågående utredning?
Första steget tagit. Förhör gjord hos polisen. Dem ska återkomma med datum för nytt förhör.
Nu undrar jag: ifall något lån hamnar hos kronofogden som betalningsföreläggande, är det bästa för min sambo att dra ut på det och sen svara på delgivningen att hon bestrider skulden för att sedan hos tingsrätten förklara att det jag som tagit lånet och det är en pågående utredning?
Första steget tagit. Förhör gjord hos polisen. Dem ska återkomma med datum för nytt förhör.
men tror du behöver ta kontakt och få tid med någon att prata med.