Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Jag är ju som sagt lååångt ifrån klar. Har fortfarande skyhögt Blanco kvar men min ambition är att betala av det i en rasande takt!

Jag har också första gången i mitt liv ett sparande - på 110.000 kr!

Terry_ är nu stolt ägare av en bostadsrätt också :)

Fick den med 890.000 synligt (Nordea). Dom gav mig Bostadslån och flyttade in nu.

Vågade inte skriva ut det innan det var klart för vågade aldrig riktigt hoppas.

På 3 år ifrån flera flera miljoner i lån till att äga en egen lägenhet och enbart ha kvar samlingslån. Jag hoppas att alla kan se att det går. Ge inte upp.

Hade aldrig gått utan två eldsjälar här @Hjälpmiggärna och @LånaUtanPapper Det hade aldrig gått utan dessa två som hjälpt mig såväl praktiskt som med stöttning,tips,råd,energi.

Även stort tack till er på forumet hade naturligtvis aldrig gått utan er. Tack också till @Lånforum.se som har skapat den här räddningsplankan åt oss.

Måste också tacka min handläggare på Nordea men det ska jag göra med en blombukett :D!

Terry,
Du har varit en sjukt stor inspirationskälla för oss alla. Din resa du har gjort är någonting i hästväg. Du har fått oss att tro på något när det känns som mest hopplöst.

Du har gjort det med en sådan vilja, driv och envishet så jag har ingen aning om hur du har klarat av det, men det har du. Som du förtjänar att sova gott om natten nu för tiden, vilket jag hoppas att du så gör. Vi har lärt känna varandra din krokiga väg, och jag kan säga att jag står med mössan i hand och applåderar dig nu när du nästan är i mål.

Tack för att du har stöttat mig, och att jag har fått lära känna dig.

Bra jobbat kompis!

/ Din vän.

Terry,
Du har varit en sjukt stor inspirationskälla för oss alla. Din resa du har gjort är någonting i hästväg. Du har fått oss att tro på något när det känns som mest hopplöst.

Du har gjort det med en sådan vilja, driv och envishet så jag har ingen aning om hur du har klarat av det, men det har du. Som du förtjänar att sova gott om natten nu för tiden, vilket jag hoppas att du så gör. Vi har lärt känna varandra din krokiga väg, och jag kan säga att jag står med mössan i hand och applåderar dig nu när du nästan är i mål.

Tack för att du har stöttat mig, och att jag har fått lära känna dig.

Bra jobbat kompis!

/ Din vän.

<3 Vi har gjort denna resan tillsammans. Många med oss också!!.
Tacksam för all hjälp och för att vi har visat att det går att resa sig på 10!

Hur mycket har du kvar i lån som.ör från spelandet? En viss del av dina blanco är väl på grund av handpenningen?

Helt rätt. Med tanke på att lägenheten kostade 3 miljoner så är ju handpenningen ganska saftig med dom nya kraven. Därtill så fick jag lägenheten till ett pris som åtminstone nu är 200.000 över. Så med dessa 200.000 plus 450.000 som jag lagt in så utgör nog den summan halva blancobelånen!!!

Med anledning utav detta så är det också svårt att veta hur mycket som kan kopplas till själva spelandet men när jag öppnade tråden för 3 år sedan var iallafall beloppet 3 miljoner iallafall, förmodligen lite till. Inte över 5 dock.

Återigen fick jag i helgen påminna mig själv om att jag alltid måste vara på min vakt så att inte missbruket träder fram igen. Stod och var småsnål när jag var i matbutiken. Trots att jag inte behövde vara det vid detta tillfälle.
Påminde mig om tiden när jag jagade röda prislappar på mat när jag med andra handen kunde spela bort tusentals kronor på en helg.
Åh vad jag vill backstabba min missbrukspersonlighet!

Det där fenomenet är välkänt för samtliga tror jag. Det är nog så människan fungerar helt enkelt. Tycker inte det är något du ska känna skuld eller skam för. Finns folk som lägger en halv miljon på en bil men vill pruta på sin el med ett par ören. Det finns folk som köper droger för 5.000 på en helg men letar ost som håller på att gå ut. Många exempel finns.

En fråga angående Resurs Supreme (kort). Kan man flytta pengar ifrån det kortet utan att ha fått det fysiska kortet eller om man har fått det? Vet någon?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp