Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Jag tycker det rör väldigt lite på sig normala månader, min pension. Minns jag det fel eller brukar det öka i slutet/början på året?
Tjänstepensionsinbetalningarna uppdateras varje månad. Premiepensionen sätts in en gång per år i mitten av december, i mitten på maj får man en mindre inbetalning av arvsvinster och en kickback på fondavgifter (avseende premiepensionen). Jag har för mej att den allmänna pensionen också uppdateras en gång per år i jan - mars, nästa gång blir det för 2019, så den släpar ganska mycket.

Tjänstepensionsinbetalningarna uppdateras varje månad. Premiepensionen sätts in en gång per år i mitten av december, i mitten på maj får man en mindre inbetalning av arvsvinster och en kickback på fondavgifter (avseende premiepensionen). Jag har för mej att den allmänna pensionen också uppdateras en gång per år i jan - mars, nästa gång blir det för 2019, så den släpar ganska mycket.

Det är precis så jag minns det! Hur är det med den allmänna?

Det är precis så jag minns det! Hur är det med den allmänna?
Är inte riktigt säker på om den betalas in i slutet av året, eller sprids ut i början av nästa år så det är olika utbetalningsdatum per person, i samma intervall som man får sitt Orange kuvert. Det betalas ut i klump i varje fall, och nästa gång är det 2019 års inkomst som är grunden.
Förra gången fick jag 75 tkr, vilket måste vara max, inte undra på att pensionerna blir fjuttiga i det allmänna pensionssystemet och att man måste förlita sej till att ha en bra tjänstepension.

Nu har jag ETT enda synligt lån och det är bara Nordea. Har förvisso ett synligt kreditkort också men det är 75.000 (nollat).

Lösta är alltså Santander,Marginalen,Forex och Wasa kredit!

Jag kommer dock att behöva ta ett lån till snart men det spelar marginell roll för mina lånekostnader kommer sjunka kraftigt.

Hade jag via Lendo eller Advisa sökt 900.000 hade man ju blivit toknekad så mitt tips är - Våga vänd er till er bank!

Nu har jag ETT enda synligt lån och det är bara Nordea. Har förvisso ett synligt kreditkort också men det är 75.000 (nollat).

Jag kommer dock att behöva ta ett lån till snart men det spelar marginell roll för mina lånekostnader kommer sjunka kraftigt.

Hade jag via Lendo eller Advisa sökt 900.000 hade man ju blivit toknekad så mitt tips är - Våga vänd er till er bank!

Wow grattis!

Stort grattis! Som du har kämpat! Nu kan du slappna av i vardagen, antar att du har låneskydd med?☺️

Stort grattis! Som du har kämpat! Nu kan du slappna av i vardagen, antar att du har låneskydd med?☺️

Det stämmer. Låneskydd + Livförsäkring på 2.000.000 betalar för båda dessa typ 300:- i månaden. Då får familjen lånet löst plus 1.200.000 och låneskyddet innebär om jag blir av med jobbet så kommer Nordea in i bilden.

Känns väldigt tryggt.

Lånet är på 12 år och jag amorterar nästan 6.500 i månaden...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp