Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Jag kan inget om aktier och med tanke på mitt spelmissbruk handlar jag inte med aktier ska sägas.

Jag ska förtydliga.

Mitt arbete drar varje månad ca 6.000 ifrån min lön - dessa 6.000 kronor placeras i bolaget jag jobbar åt. Ett av nordens största företag. Efter jag har haft aktierna där i 2 år så kommer bolaget att gratis som en bonus ge mig 25% rakt av.

Alltså om jag då aktiesparar 200.000 på två år - Då får jag utav mitt företag 50.000 kronor.
Bra deal.

Hej Terry,
Har dina totala månadskostnader gått ner genom att låta vissa lån/betalningar går till inkasso?
Beundrar din kunskap och driv för att förbättra din ekonomi.
När man har hyfsat bra lön blir man lätt frustrerad över sitsen man sitter i. Tänk om alla månadsbetalningar skulle gå till sparkontot. Hade lätt fått ihop 1miljon på 4 år. därför känns ibland lockande att bara sluta betala och lägga pengar på ett sparkonto. Om man kan försöka få fram ett bra avbetalningsplan via inkasso då kanske det blir lättare? Frigöra lite pengar.

Vad är planen med sambons ekonomi ?

Har börjat på den kulan med.
Med tanke på att hennes skulder är så pass gamla och inte under utmätning så nöjer sig tom vissa med 20% av kapitalet för att stryka skulden.

Hej Terry!
Vad hade du i total skuld när det va som tyngst? Hur många år har det tagit dig att komma ner på en ”rimlig” nivå?

Vill avsluta med att säga att du gör ett fantastiskt jobb! Kämpa på, du är en inspiration för många!

Hmm...
När det var som värst. Jag vet inte. Men jag kommer att höfta då jag inte är säker.

1.000.000 i sambons namn.
2.500.000 privata skulder.
1.000.000 till banker/kreditinstitut.

Detta var typ när denna tråd öppnades.

Nu är det knappt 30% kvar.

Jag tycker med det. Känns bra att ha ett sparande framförallt. Viktigt för det mentala att man faktiskt lyckats skapa något av alla sina höga löner som inte hamnat i bankernas fickor. Om ett år hoppas jag att ha sparat ihop 250.000 vilket betyder mycket mer för det mentala.

Fan vad grymt! Förstår att du fått vissa uppgörelser men då har du städat bort nästan 100.000 kr per månad (bortsett från nedsättningar då). Starkt jobbat!

Det är inte spöken i form av eventuella andar som vi behöver vara rädda för så här vid halloween tider. Det är våra egna hjärnspöken som är farligast, de som viskar i mörkret och vill att du ska ge vika...

Det är inte spöken i form av eventuella andar som vi behöver vara rädda för så här vid halloween tider. Det är våra egna hjärnspöken som är farligast, de som viskar i mörkret och vill att du ska ge vika...

Klok reflektion.
Man ska inte heller vara rädd för att ta hjälp tycker jag.

Lämnat in en blankett till Skatteverket idag om anstånd till skatten!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp