Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Ring och fråga. Ring anonymt och säg typ att ”det har gått iväg massor pengar från min gamla mammas konto och det verkar som hon betalat samma räkning flera gånger/ betalat tio gånger för mycket. Det utan att uppge ”din mammas” namn utan du undrar bara hur de hanterar sånna ärenden generellt. När de frågar om namn ber du bara om att få återkomma eller lägger helt enkelt på luren.

Dock väldigt stor skillnad på 10 och 100.

Säger ju inte att det inte kan gå men känns bara så väldigt tveksamt att det skulle fungera. Kanske någon som jobbar på bank/låneinstitut kan svara bättre?

Dock väldigt stor skillnad på 10 och 100.

Säger ju inte att det inte kan gå men känns bara så väldigt tveksamt att det skulle fungera. Kanske någon som jobbar på bank/låneinstitut kan svara bättre?

Jag menar att jag skulle amorterat 10.000 men fick med en 0 för mycket och då blir det ju 100.000. Beloppet i sig är det stor skillnad på men när du lägger betalningen kan väl en nolla enkelt smyga sig med?

Men som sagt, jag har ingen aning. Flexlimit tex sa att dom inte betalar tillbaka när jag slutslöste lånet och sedan ångrade mig.Varierar nog kraftigt...

Jag tror du oavsett kommer få fråga av banken när du gör en sån stor insättning?

Jo vi ha
Ni på banken kollar väl upp insättningar? Över 50 000 kr kollar väl ni upp?

Kan ni se var insättningar kommer från spelbolag?
r rätt bra koll på insättningar och kan ha frågor om det. Just misstagsbetalning ska returneras till samma konto så brukar inte va så mycket konstigheter där.

Gällande spel beror de på hur du sätter in , swish och kortköp är tydligt för oss. Trustly ser vi endast att de går till Trustly och i vissa fall en notering om vilket företag de gått till. Såklart kan banken kolla upp i detalj om det skulle vara en suspekt transaktion men vanligtvis inte. Det brukar vara ganska tydligt även om trustly kan vara otydligt, så ser man ett mönster så man fattar att de är spel

Jag tror du oavsett kommer få fråga av banken när du gör en sån stor insättning?

Ja fast med tanke på att jag kan styrka min lön som är ca 80.000 i månaden vilket banken ser och vilket jag kan visa med min lönespec så tror jag dels inte det är problemet men dels så har alla mina lån/skulder/tidigare spelande gjort att jag haft över 100 transaktioner på flerahundra tusen som aldrig ifrågasatts.

Ja fast med tanke på att jag kan styrka min lön som är ca 80.000 i månaden vilket banken ser och vilket jag kan visa med min lönespec så tror jag dels inte det är problemet men dels så har alla mina lån/skulder/tidigare spelande gjort att jag haft över 100 transaktioner på flerahundra tusen som aldrig ifrågasatts.
Det var så innan att ingen reagerade på en jävla massa spel transaktioner som jag har haft i nästan tjugo år.
Men detta förändrades för ett år sedan ungefär.
Var inkallad hos Swedbank för att redovisa mina transaktioner.
Nya lagar från EU om peningstvätt och dem är tvungna att reagera och utredda var svaret på min fråga varför har dem inte reagerat för länge sedan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp