Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Du kan betala kvarskatten tidigare för att undvika kostnadsränta
Fram till den förfallodag som står på ditt slutskattebesked betalar du låg kostnadsränta på din kvarskatt. Den låga kostnadsräntan är 1,25 procent. Om du helt vill undvika kostnadsränta kan du göra en extra skatteinbetalning tidigare.

Från vilket datum kostnadsräntan börjar räknas beror på hur stor kvarskatt du räknar med att få:

• På kvarskatt över 30 000 kronor börjar kostnadsräntan räknas från och med den 13 februari 2019.
  • På kvarskatt under 30 000 kronor börjar kostnadsräntan räknas från och med den 4 maj 2019.

Skönt då har man tid på sig ju. Bättre låna pengar av Skatteverket i 1 år till ingen ränta än att ta massa SMS-lån.
Vilkne idiot man är som inte jämkade tidigare...

Skönt då har man tid på sig ju. Bättre låna pengar av Skatteverket i 1 år till ingen ränta än att ta massa SMS-lån.

Japp, orkar inte tillrätta visa dessa mer gånger. Se bifogad länk

https://www.skatteverket.se/privat/...ainbetald.5.2132aba31199fa6713e800012237.html

Men helt klart bra att jämka, kan hjälpa en från att hamna hos KF.

Gick inte för mig hade ändå behövt ett samlingslån :/

Intressant detta med jämkning.

Om man betalar 35000kr i ränta per år, är det lönt att jämka då ?

Intressant detta med jämkning.

Om man betalar 35000kr i ränta per år, är det lönt att jämka då ?
Det blir väl ca 10 tusen tillbaka när det är dags för skatteåterbäringen. Behöver du pengarna, är det såklart värt det.

Fick besked från mitt lönekontor nu, de kör med jämkningsbeskedet från julilönen. Så innan hade jag betalt ungefär 7000 för mkt iår redan, men nu blir det även junilönen. Så lite buffert om jag har räknat helt fel, vilket jag inte har men enda :)

Man vet ju inte allt från början som hjälper en, väldigt kul dock att lära sig.

Men jag som jobbat klart för i år och ska ha föräldrapenning kan väl inte jämka? Med tanke på att det är FK och inte arbetsgivare? 0_0 hade ca 75 000 underskott och lär ha mer i år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp