Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Hehe, så är det :) Tar en jäkla tid att spara upp de pengar man vaskat genom åren :)

Lönen är det som kommer in, för mig känns det jobbigt att det är så limiterat jag kan inte direkt påverka min inkomst.

Vid skuldsanering och löneutmätning är man även körd för att starta ett eget bolag då under alla dessa år? Någon som kan något om detta?

Tänkte då aktiebolag eller enskild firma.

Om du har 50k eller vad nu aktiekapitalet är så borde de gå till skulderna. Plus att de som ev ska läge kredit till AB kannta upplysning på dig som företrädare och blir väl kanske lite avvaktande när dom ser den.
Enskild firma borde påverka inkomsterna i någon riktning, vilket i sig kan påverka skuldsaneringen.
Osäker om det finns något formellt hinder, inget jag kan komma på iallafall

Känns som man är körd överallt när mina skulder kommer till kännedom kan jag ej hyra lägenhet ta mobil abonnemang handla på faktura och inte nog med det man skäms också kommer inte ha råd med nått roligt jobba äta o sova ingen vidare framtid för att man varit en dum idiot rent utsagt!

Viktigt att om du inte har ett boende i ditt namn att ordna det innan anmärkningar kommer.

Jävligt svårt efter det, vissa accepterar borgenär vissa inte.
Samma gäller ju mobil abonnemang, att handla på faktura är ju bara något som varit praktiskt istället för att slita fram kortet så får man väl leva med :)

Men med löneutmätning så har man väl svårt att köpa något överhuvudtaget som inte är mat för att överleva :)

Känns som man är körd överallt när mina skulder kommer till kännedom kan jag ej hyra lägenhet ta mobil abonnemang handla på faktura och inte nog med det man skäms också kommer inte ha råd med nått roligt jobba äta o sova ingen vidare framtid för att man varit en dum idiot rent utsagt!

Ja, så är det... man e rätt ”rökt” nu med löneutmätning och ett X antal anmärkningar...
VIKTIGT är att man ser ”om sitt hus” innan första anmärkningen rullar in, som typ att man säkrar sin boende situation, de mest nödvändiga abonnemang man behöver, etc...
Jag säkrade även ett abonnemang hos Sunfleet som jag betalar ett månadsvis abonnemang på. Allt för att kunna fortsätta ha tillgång till bil (om så bara vid enstaka tillfällen) när mitt leasingavtal löper ut i sommar...

Senast ändrad:
Om du har 50k eller vad nu aktiekapitalet är så borde de gå till skulderna. Plus att de som ev ska läge kredit till AB kannta upplysning på dig som företrädare och blir väl kanske lite avvaktande när dom ser den.
Enskild firma borde påverka inkomsterna i någon riktning, vilket i sig kan påverka skuldsaneringen.
Osäker om det finns något formellt hinder, inget jag kan komma på iallafall

Enskild firma påverkar inkomsten helt klart, men mer tänkt som ett extra jobb med konsult timmar bara i sånt fall, ekonomi/arbetsmiljö osv som jag skulle kunna ta mig åt.

AB - Okej, ja dom kollar möjligen ägare även fast ett AB är en egen individ iaf vid småbolag. Såklart dom 50k, kanske skulle gått till saneringen, men mirakulöst kan ju 50 komma fram så jag har möjlighet för det. Behöver man redovisa hur det är möjligt då?

Vore väl okej i sånt fall om det var en gåva av familj?

Vill ändå ha möjlighet att påverka min inkomst vore skönt och inte göra det via spel. :)

Enskild firma påverkar inkomsten helt klart, men mer tänkt som ett extra jobb med konsult timmar bara i sånt fall, ekonomi/arbetsmiljö osv som jag skulle kunna ta mig åt.

AB - Okej, ja dom kollar möjligen ägare även fast ett AB är en egen individ iaf vid småbolag. Såklart dom 50k, kanske skulle gått till saneringen, men mirakulöst kan ju 50 komma fram så jag har möjlighet för det. Behöver man redovisa hur det är möjligt då?

Vore väl okej i sånt fall om det var en gåva av familj?

Vill ändå ha möjlighet att påverka min inkomst vore skönt och inte göra det via spel. :)

Jag tror att borgenärerna skulle ompröva skuldsaneringen om dom märkte, oavsett hur du kommit över 50k, att du haft 50k och inte ansett att skulderna var bästa stället för dessa..

Är det någon mer som översköljs utav spelreklam på Facebook?! Jag som är online där alla dygnets vakna timmar upplever det som riktigt irriterande...

Är det någon mer som översköljs utav spelreklam på Facebook?! Jag som är online där alla dygnets vakna timmar upplever det som riktigt irriterande...

Nope, inget hos mig, men man orkar knappt ha radion igång längre, för där öser dom ut spelreklam...t.o.m min dotter reagerar på de & i denna familj finns inget spelmissbruk...

Mest låneföretag, men Facebook gör ju riktad reklam.

Använt Facebook ibland vid reklam själv, väldigt lätt att rikta reklam och arbets annonser till personer som visat intresse vid det. Eller jobbar i vissa bolag elller visst yrke.

Viktigt att om du inte har ett boende i ditt namn att ordna det innan anmärkningar kommer.

Jävligt svårt efter det, vissa accepterar borgenär vissa inte.
Samma gäller ju mobil abonnemang, att handla på faktura är ju bara något som varit praktiskt istället för att slita fram kortet så får man väl leva med :)

Men med löneutmätning så har man väl svårt att köpa något överhuvudtaget som inte är mat för att överleva :)
Bor i hyreslägenhet och både min man o jag står på lägenheten! Så länge hyran betalas kan dom väl inte göra nått! Eller går dom in o kollar anmärkningar ändå fast man sköter sig med hyran? Isåfall blir jag orolig! Precis handla på faktura är väl inte det värsta men ibland är det bra att få grejerna först så allt är okej innan man betalar! Enda anledningen!!

Jag tror att borgenärerna skulle ompröva skuldsaneringen om dom märkte, oavsett hur du kommit över 50k, att du haft 50k och inte ansett att skulderna var bästa stället för dessa..

Sant. AB kanske inte är vägen att gå då i sånt fall iaf inte under mitt svartlistade namn :)

Bättre då att en annan person står på bolaget men jag genomför tjänsterna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp