Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Jag har 2 månader kvar på saneringen pga historiskt spelmissbruk. Nya skulder handläggs helt vid sidan av saneringen. Det kan bli väldigt mkt att betala. Du skall betala(om du nu har beslut på att betala) på saneringen och sen drar dom löneutmätning....herregud!!

Uppkom dessa 210K till chefen efter eller innan saneringen började?

nån som vet ifall kfm tar upp skuldsanering där privata skulder är inräknade? frun tog lån åt mej på ca 450k som jag betalar in varje månad..men nu ska en utmätning köras igång på mej och ja vill ju inte att båda två ska vara svartlistade vad gäller ekonomin så henne lån ska ja fortsätta betala in. om hon bevisar att lånen tagits till mej kan inte hon "strykas" från sina lån så dessa hamnar på mej?

nån som vet ifall kfm tar upp skuldsanering där privata skulder är inräknade? frun tog lån åt mej på ca 450k som jag betalar in varje månad..men nu ska en utmätning köras igång på mej och ja vill ju inte att båda två ska vara svartlistade vad gäller ekonomin så henne lån ska ja fortsätta betala in. om hon bevisar att lånen tagits till mej kan inte hon "strykas" från sina lån så dessa hamnar på mej?
Tror inte det. Är det hon som tagit blir det hon som får betala.

Vann du 2,7 miljoner under samma natt på två slotspel?! Måste ju varit någon jackpottvinst isåfall? Låter helt galet

Nej, men jag spelar med minst 500kr per spinn. Oftast 1000kr per spinn. Jag var vunnit 500.000-800.000 fler gånger än vad jag kan räkna.

Vann du 2,7 miljoner under samma natt på två slotspel?! Måste ju varit någon jackpottvinst isåfall? Låter helt galet

Nej. Jag spelar aldrig under 500kr per spinn, oftast 1000kr per spinn på Twinspin. Jag har vunnit och spelat bort vinster på 500.000 till 800.000 oräkneliga gånger

Ett alternativ du kan göra är att anmäla dig själv till polisen att det var du som tog lånen i hennes namn för att finansiera ditt förmodade spelmissbruk. Du kommer få dagsböter och tingsrätten skriver över lånet i ditt namn. Det kan vara bra om du kan uppvisa att du har kommit ur ditt spelmissbruk genom att kontakta missbruksmottagningen i din kommun. Gå ett par gånger och prata med någon och be därefter om ett intyg.
När lånet är överskrivet måste ni ansöka om dementi hos kreditupplysningsbolagen. Dvs, historiken om att hon har haft ett lån avskrivs inklusive kreditansökningar. Dom kommer begära papper från polismyndigheten samt domen från tingsrätten.

Nej. Jag spelar aldrig under 500kr per spinn, oftast 1000kr per spinn på Twinspin. Jag har vunnit och spelat bort vinster på 500.000 till 800.000 oräkneliga gånger

Med tanke på hur jävla snabbt det går med den summan på spins så måste det tagit 6-7 minuter förr i tiden att spela bort 100-150.000?

Ett alternativ du kan göra är att anmäla dig själv till polisen att det var du som tog lånen i hennes namn för att finansiera ditt förmodade spelmissbruk. Du kommer få dagsböter och tingsrätten skriver över lånet i ditt namn.

Är det garanterat böter man får då?
För bedrägeri är straffet fängelse i högst två år. För ringa bedrägeri är straffet böter eller fängelse i högst sex månader. För grovt bedrägeri och grovt fodringsbedrägeri är straffet fängelse i lägst sex månader och högst sex år.

Är det garanterat böter man får då?
För bedrägeri är straffet fängelse i högst två år. För ringa bedrägeri är straffet böter eller fängelse i högst sex månader. För grovt bedrägeri och grovt fodringsbedrägeri är straffet fängelse i lägst sex månader och högst sex år.
Och du kan nog glömma skuldsanering ett bra tag framöver.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp