Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Nja, fast jag är anställd på 38%. Min arbetstid är "officiellt" 3 timmar per dag. Så säljer jag ingenting får jag 8.000 i lön.
Enligt dom på FK så har jag rätt att ta ut pappadagar fredagar-söndagar (vilket är 12 dagar) sen plus 50% av dagarna.
Så sa dom iallafall.
Reserverar mig huruvida det stämmer.

En fråga. Min sambo får i princip INGENTING på att vara mammaledig. Kanske 8K eller något. Ja men då kan inte din sambo ta ut nått (om ni inte tar dubbeldagar)

Jag har en fråga. Kan jag "maxa" alltså ta ut massa, varje fredag,lördag,söndag och 70% vardagar för att få kanske 15.000 som jag använder på "räkningar" för att sedan använda mina 50k I lön till att amortera skitet jag har satt mig i?

Ni kan inte ta ut samtidigt (förutom 60 dubbeldagar)

Du har fått rätt info från FK om föräldradagar. För att ta ut föräldrapenning under samma period (utöver 30 dubbeldagar) kan ni:
1. Ta ut varsin halvdag (ena tar ut fm, andra em).
2. Om ni har fler barn kan ni ta ut föräldrapenning för varsitt barn samtidigt.

Ja fast det jag tänker är att hon inte tar ut några dagar alls.
Så jag ska ta alla dagarna - hon inga.
Jag är anställd på 38% och är där 38% i veckan (men tjänar bra).
Då tänker jag att jag tar 50% måndag till torsdag och 100% fredag - söndag och hon ingenting.

Ja fast det jag tänker är att hon inte tar ut några dagar alls.
Så jag ska ta alla dagarna - hon inga.
Jag är anställd på 38% och är där 38% i veckan (men tjänar bra).
Då tänker jag att jag tar 50% måndag till torsdag och 100% fredag - söndag och hon ingenting.

Helt OK. de du inte jobbar får du ta ut. Men jobbar du verkligen bara 38% på riktigt? Eller står det bara så på papper?

Helt OK. de du inte jobbar får du ta ut. Men jobbar du verkligen bara 38% på riktigt? Eller står det bara så på papper?

Alltså jag är anställd på 38% och våra kampanjer börjar ju då (svårt ringa hem till folk typ 13.00 en vardag) men sen att jag går in 14-15.00 ibland och lallar runt eller kolla mina email är en annan femma. Men det är inget jag får betalt för.

Alltså jag är anställd på 38% och våra kampanjer börjar ju då (svårt ringa hem till folk typ 13.00 en vardag) men sen att jag går in 14-15.00 ibland och lallar runt eller kolla mina email är en annan femma. Men det är inget jag får betalt för.

Ja, då är det nog inga problem.
Tror både din sambo och du får ta dubbelt tror jag de första 6 månader visst antal dagar.

Men ring dom, dom ändrar regler varenda jävla år och ring direkt på morgonen. Väntetiden i telefon på det där stället är sjuk.

Är ju ett tak på ersättningen typ 500k per år så din ersättning läggs där på max då

Dom räknar ju något snitt på dig eftersom din lön är i stora hela bara provision.

Dom räknar ju något snitt på dig eftersom din lön är i stora hela bara provision.

70% är provision'
25% fastlön. Vanliga lönen.
15% "mertimmar" utanför dessa 38% utbidlningar och dylikt.
10% OB- alltså övertid.

Så ser det ut typ.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp