Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Det är ju fruktansvärt tragiskt för alla inblandade förstås, de måste känna sig djupt kränkta dessa som ”Lukas” lurat på pengar. Men den bistra sanningen är det så ett missbruk fungerar med lögner o andra djävulska listigheter för att komma över pengar.....Se på narkomaner, alkholister mm många skulle kunna ” gå över lik” för att få tag i pengar ( i detta fall). Nu är det ju inte alla som spelmissbruket driver så här långt...
Men vad hjälper det er att han ska ” lida” livet ut? Skulle ni känna er tillfredsställda då? Om allt går rätt till i detta fallet så polisanmäler alla som blivit lurade av honom och Lukas får ev fängelse/ behandling. SJÄLVKLART har spelbolagen ett stort ansvar i detta tragiska öde, V.I.P !!! det brann i min kropp när jag läste artikeln, finns inget som jag avskyr så mycket som dessa speljättars unkna, bottenlösa, falska djävulska trix för att flirta till sig oss spelberoende människor. I mitt eget fall hann det inte gå så illa att jag gjorde bedrägerier mot enskilda människor, men jag erkänner att bankerna lurade jag styggt om vad pengarna skulle gå till förstås, nu har jag med hjälp vänt om från detta beteende ” att ljuga” o trixa för att få tag i pengar och det är så fantastiskt skönt. Skuldsatt livet ut? Ja det är jag, löneutmätning? Ja det har jag, men så länge jag slipper spelångesten så är jag tacksam ändå. Men jag blev otroligt berörd av det Flashback skrev om denna Lukas så tragiskt för honom och alla inblandade människor, han får nog lämna ” orten” när det blir dags för bara namnet PENGAR är ju det viktigaste för många.....

Riktigt sunkigt uttalande av Handelsbanken i Aftonbladet, att de inte bryr sig om folk köper smågodis, heroin eller barnporr för pengarna. Det borde de kanske bry sig om, inte minst när det gäller barnporr.
Så länge pengarna är rena är det helt ok att bekosta brottslighet, men jag kan inte sätta in en 1000-lapp på banken utan att få frågor varifrån den kommit.

Senast ändrad:
Om lukas vänner väljer att anmäla lukas för att möjligen få en del lån som dom inte skrivit på själva bortplockade kommer han få en jäkla skuldbörda själv. Jag tror dessutom att han skulle få vänta mycket länge innan en skuldsanering skulle kunna beviljas

Riktigt sunkigt uttalande av Handelsbanken i Aftonbladet, att de inte bryr sig om folk köper smågodis, heroin eller barnporr för pengarna. Det borde de kanske bry sig om, inte minst när det gäller barnporr.
Så länge pengarna är rena är det helt ok att bekosta brottslighet, men jag kan inte sätta in en 1000-lapp på banken utan att få frågor varifrån den kommit.

Jag tycker faktiskt (!!) att detta är bra av Handelsbanken. Eller inte bra.
Men jag är så in i helvete trött på att :

1: Inte kunna hämta ut kontanter på min bank
2: Inte kunna sätta in 5.000 kronor på mitt konto utan att behandlas som en terrorist.
3: Inte kunna göra en överföring till ett köp utan 1000 frågor om var pengarna kommer ifrån.

Jag har full förståelse för att bankerna måste förhålla sig till vissa regler och lagar om penningtvätt och dylikt men det har blivit en jävla parodi att man med sin egna lön som man skattat för inte kan göra en överföring till sin sambo varje månad till hyra utan att bli behandlad som en ekonomisk brottsling.

I Handelsbankens fall så tycker jag det hedrar dom att dom har den policyn att kundens pengar får han eller hon göra vad fan dom vill med såvida man inte misstänker grov brottslighet vilket i detta fallet inte var så. Om han väljer att spela eller handla strippor i Köpenhamn är det kundens fulla rätt.

Jag tycker faktiskt (!!) att detta är bra av Handelsbanken. Eller inte bra.
Men jag är så in i helvete trött på att :

1: Inte kunna hämta ut kontanter på min bank
2: Inte kunna sätta in 5.000 kronor på mitt konto utan att behandlas som en terrorist.
3: Inte kunna göra en överföring till ett köp utan 1000 frågor om var pengarna kommer ifrån.

Jag har full förståelse för att bankerna måste förhålla sig till vissa regler och lagar om penningtvätt och dylikt men det har blivit en jävla parodi att man med sin egna lön som man skattat för inte kan göra en överföring till sin sambo varje månad till hyra utan att bli behandlad som en ekonomisk brottsling.

I Handelsbankens fall så tycker jag det hedrar dom att dom har den policyn att kundens pengar får han eller hon göra vad fan dom vill med såvida man inte misstänker grov brottslighet vilket i detta fallet inte var så. Om han väljer att spela eller handla strippor i Köpenhamn är det kundens fulla rätt.

I hear you. Håller fullständigt med dig om det första. Jag förstår vad du menar med det andra också, men tycker att bankens presskille kunde uttryckt sig lite snyggare.

Om lukas vänner väljer att anmäla lukas för att möjligen få en del lån som dom inte skrivit på själva bortplockade kommer han få en jäkla skuldbörda själv. Jag tror dessutom att han skulle få vänta mycket länge innan en skuldsanering skulle kunna beviljas

Varför tror Du att han skulle behöva ”få vänta mycket länge innan en skuldsanering skulle kunna beviljas”?
Skulle det inte som i många andra fall, räcka med att han kan bevisa att han är fri från spelandet, sökt hjälp typ, eller?!

För att om han anmäls och fälls för ekonomisk brottslighet försämras möjlighetena till skuldsanering

Jag mår dåligt över min situation men jag kan tänka mig att killens illabefinnande inte är jämförbart. Jag har ” lurat ” en massa banker på pengar men har tack och lov inga privata obetalda skulder. Ska han fixa detta så måste han vara stark. Tyvärr så finns det en risk att han inte orkar leva med detta.
Jag hoppas att nätspel kommer att förbjudas i framtiden.
Sen håller jag med om att banken ska skita i vad jag använder mina pengar till men ordvalet var jävligt opassande.
Sen kan jag också tycka att om man ser onormala summor som kommer in el försvinner ut så borde man reagera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp