Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Testa med att ringa Du har klarat allt hittills och detta fixar du med!

Det som är till min fördel är att det egentligen inte spelar någon roll om jag bränner massa UC-förfrågningar för kommer sitta still i båten sen ett år....Men sannolikheten minskar i såfall för varje aktör som inte beviljar mig.

Sist jag sökte via Lendo den 15 januari fick jag följande bud:

Forex 350.000 (Tackade ja)
Ikano 350.000 (Lösenkrav
Remember 350.000
Nordax
Swedbank (!)
Lån och Spar (300.000)
ResursBank (300.000)
BankNorwegian (200.000)

Testa med att ringa Du har klarat allt hittills och detta fixar du med!

Ja jag ska göra det. Måste först och främst ringa Lendo på måndag för att säkerställa att deras ansökan inte blockerar dom andra. För när jag loggar in på Lendo står fortfarande "tacka ja till fOREX".

Det jag lutar åt nu är att först gå på Remember direkt om det går. Om jag inte måste vänta 30 dagar. Sen Advisa som plan B.

Jag försökte söka via Remember redan dagen efter Lendo beviljade men då blockerade lendos ansökan och var "Öppen"

Jag hade ringt Remember/Resurs och frågat det fungerade alldeles utmärkt för mig....inga problem alls:)

Jag tror den där 30dagarsgrejen är nåt som förmedlarna och bankerna säger för att systemet ska hinna uppdateras och bankerna ska kunna se vad du har för lån innan du får ett bud. Så jag tror absolut dina chanser att få något är lika stora oavsett om det är inom 30 dagar eller inte. De banker som ger automatiskt avslag inom 30 dagar kommer göra det efter 30 dagar också. Börja med att ringa dom du fick bud ifrån och gör sedan en ansökan.

Jag sökte förra året den 2a maj hos lendo på 325.000kr och valde coop som erbjöd mig en ränta på 6,65% utan lösenkrav.
Sökte sen igen hos advisa den 10e maj på 240.000kr och fick erbjudande från collector med en ränta på ca 14% och var utan lösenkrav.

Så det går att söka även att det inte gått 30dagar. Man får bara förmodligen räkna med en mycket högre ränta på andra ansökningen.

Det som nu spökar är att jag inte kan göra en ny ansökan på Remember/Ikano/Advisa (automatiskt avslag) eftersom att Lendo där jag valde Forex "blockerar" alla bankers ansökan fortfarande är öppna fast jag valde Forex...

Störigt!!!

Vill ha detta klart ASAP liksom...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp