Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Åh nej! Jag hoppas verkligen att detta går att lösa!! Visst är det nu i augusti det skulle bli Wästgöta?
Kan du be hyresvärden om en månads uppskov?
Vilken upplysning tog meddeandelån nu?

Åh nej! Jag hoppas verkligen att detta går att lösa!! Visst är det nu i augusti det skulle bli Wästgöta?

Vilken upplysning tog meddeandelån nu?

Dom tog någon konstig, aldrig sett den innan... Var inte Creditsafe/Bisnode iallafall...

Sen så är det som du säger - I augusti gäller det. Hoppas på 8-9 (helst det sistnämnda) sen söka först Wästgöta sen Fairlo & med dom pengarna släcka massa skit på UC och lite privat och sen ta två normala samlingslån...

Dom tog någon konstig, aldrig sett den innan... Var inte Creditsafe/Bisnode iallafall...

Sen så är det som du säger - I augusti gäller det. Hoppas på 8-9 (helst det sistnämnda) sen söka först Wästgöta sen Fairlo & med dom pengarna släcka massa skit på UC och lite privat och sen ta två normala samlingslån...
Håller tummar och tår!

En god samarit hjälpte mig!!! Det löste sig. Slipper dessutom förbannade Meddelandenlån. Dom är riktigt dyra.
Så även om det var en "olycka" det här så sparar jag typ 20.000 på räntekostnader....Tur i oturen!

En fråga till en matematiker :D Jag har avbetalningsplan med Prioritet Inkasso. 29% är räntan där (Good Cash). Återstår gör 38.400 kronor. Om jag betalar 2.000 kronor till dom - Hur mycket kommer gå till räntan och hur mycket kommer att gå till själva skulden?

En god samarit hjälpte mig!!! Det löste sig. Slipper dessutom förbannade Meddelandenlån. Dom är riktigt dyra.
Så även om det var en "olycka" det här så sparar jag typ 20.000 på räntekostnader....Tur i oturen!

En fråga till en matematiker :D Jag har avbetalningsplan med Prioritet Inkasso. 29% är räntan där (Good Cash). Återstår gör 38.400 kronor. Om jag betalar 2.000 kronor till dom - Hur mycket kommer gå till räntan och hur mycket kommer att gå till själva skulden?
928 ränta och 1072 till skulden om det inte är några avgifter

928 ränta och 1072 till skulden om det inte är några avgifter

Tack Lasseman!

Jag måste berätta en helt sjuk grej för er. Hade otur med det jag beskrev igår och nu var det dags igen.

Jag gör saken enkel - släpper medvetet Collector Bank Stora lånet till inkasso (250.000 kronor) tänker att jag sedan gör deal med Inkasso och på så sätt blir av med 250.000 hos UC (Collector ger inte missbrukad kredit) sagt och gjort. Går tre månader. Lånet sägs upp. Hamnar hos Colligent - får inbetalningsuppgifter. Gör en sjysst avbetalningsplan. Collector försvinner ifrån UC.

Sen kommer bakslaget.....Se bild nedan.

Det som har hänt är att dom alltså inte skickade ett uppsägningsbrev och då enligt lag måste skicka tillbaka det här jävla lånet till Collector så nu måste jag "vänta" 3 månader IGEN (augusti,september,oktober) och först i november/december är det på inkasso alltså - ett år sedan jag sist betalade till dom.

Fattar ni vad jag har otur nu på slutet?!

Bilagor

• IMG_20200728_190938.jpg
    IMG_20200728_190938.jpg
    1.5 MB · Visningar: 66
Hoppas det inte syns innan uppdateringen du väntat på.

fy fan terry har följt din tråd sen du skapade den. lider med dig . att det ska komma sån här skit alltid vid slutet när man väntar på något gott är fan otroligt. ska du släppa collector igen efter 3 månader? du har ju så pass bra betyg på min uc så du skulle få många bra erbjudanden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp