Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt liv rasar – sambon lämnar mig på grund av mina skulder

Har ni nu haft 11 bra år tillsammans och han lämnar för en sån här sak, istället för att stötta dig, så visar väl det vilken typ av människa han egentligen är.
Visst sveket tar säkert hårt, men har man levt ett bra liv tillsammans så löser man problemet, både med medel och tilliten.
Hon har ju svikit honom, tagit lån och dolt det. Hans reaktion är helt normal. Varför dömma HAN vad har han gjort för fel.

Hon har ju svikit honom, tagit lån och dolt det. Hans reaktion är helt normal. Varför dömma HAN vad har han gjort för fel.
Enligt min mening är han ett svin och inte är någon som faktiskt älskat på riktigt. Men det är min åsikt. Pengar är materiella saker och svek eller inte. Det är inte otrohet direkt

Han har absolut inte gjort något fel, men tar man sådana stora beslut i affekt att lämna någon efter så lång tid ?, hade väl varit bättre lugna ner sig lite , ta en diskussion och sedan ta ett beslut.

Sedan finns det väl utrymme diskutera hur stor skada hans ekonomi tagit för att hon dolt sina lån.
Han kommer garanterat ångra sig efter en tid och vilja återgå till det normala som varit, då hoppas jag hon delar ut en rejäl pungspark och stänger dörren.

Senast ändrad:
Enligt min mening är han ett svin och inte är någon som faktiskt älskat på riktigt. Men det är min åsikt. Pengar är materiella saker och svek eller inte. Det är inte otrohet direkt
Jag förväntar mig inte att folk som hänger på sånna här forum, (inklusive jag) har en sån syn på pengar. Annars hade vi inte varit här.

Jag tycker inte att han är ett svin. Ett svin är man när man ljuger,sviker och bedrar. Men visst är det fint att man får och kan tycka så olika :)

Tack för fina tips! Ska absolut ha lite koll där. Nu börjar dock mkt falla på plats iaf av det viktigaste….. barnens rum 🩷 de ska trivas så gott det går.
kolla även tipptapp

Vet du vad, jag förstår att jag behöver höra kritiken och har gjort det en tid nu.
Läs mitt första inlägg igen så ser du att jag inte skyller på någon annan. Jag ligger dock på botten nu, livet är riktigt tufft och tragiskt och jag vet inte om man då måste tala om hur värdelös jag är upprepade gånger. Jag är redan smärtsamt medveten om vad jag gjort och förstört.
Vet precis hur du känner dig.
Den onda spiralen med att ta nya lån för att "överleva " .
Min man valde att stanna men inte har det varit lätt.. har en hel del skit framför mig o önskar jag dragit i handbromsen långt tidigare men går inte att få det ogjort nu.

Väntar på att mina första skulder hamnar hos kfm nu o skammen är total, undrar vem som får veta osv.

Oavsett kämpa på du är inte ensam ❤️

Vissar även tvärtom med. Ljugit och undanhållt saker så vad gör det rätt? Varför ska inte hans känslor räknas och han ska bara förlåta?
Är det ”bara” pengar förlåter jag. Sedan vet man inte, han kanske reagerade hårt men kan ju faktiskt lugna sig och tänka över situationen och komma tillbaka.

Jag vet själv, då jag kan reagera hårt, men sedan kommer eftertanken senare.

Är det ”bara” pengar förlåter jag. Sedan vet man inte, han kanske reagerade hårt men kan ju faktiskt lugna sig och tänka över situationen och komma tillbaka.

Jag vet själv, då jag kan reagera hårt, men sedan kommer eftertanken senare.
Inte så "bara" är ju mkt lögner runt det med.
Jag var den som ljög och gjorde allt detta mot min sambo och jag tycker det var 100% rätt av henne att lämna, har alltid haft förståelse för det för det man gör mot sin sambo är så fel och då fick jag/andra vad man förtjänar. Men det är pengar och kärlek alla har vi olika åsikter om det :)

Inte så "bara" är ju mkt lögner runt det med.
Jag var den som ljög och gjorde allt detta mot min sambo och jag tycker det var 100% rätt av henne att lämna, har alltid haft förståelse för det för det man gör mot sin sambo är så fel och då fick jag/andra vad man förtjänar. Men det är pengar och kärlek alla har vi olika åsikter om det :)
Absolut. Men beror på vilket sätt. Har personen frågat rakt ut, eller ifall det är gammalt. Man är skamsen osv.

Jag hade stöttat min flickvän ifall hon var i detta läge, det är mycket skam i det. Men det är jag, vi gör som vi vill.

Åtminstone förtjänar man en andra chans enligt mig. Och förtjäna tillit igen.

Din sambo lämnar dig inte pga dina skulder utan för att du varit oärlig och fört din sambo bakom ljuset.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp