Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt liv rasar – sambon lämnar mig på grund av mina skulder

Håller med Terry. Hade 2 miljoner i lån innan skuldasanering, ljög, spelade, osvosv. Frugan blev vansinnig med all rätt. Idag är vi lyckligare än någonsin.

Hade jag kysst en annan kvinna hade hon däremot lämnat mig direkt.

Pengar är bara pengar det går alltid att ordna med tiden. Men kärlek är kärlek.

Exakt samma har det varit hos mig - jag och min sambo hade varit ihop 1 år innan hon tog 1 miljon i lån för att rädda mig - och hamnade hos Kronofogden efter att innan det i livet ens fått en påminnelse....nu har vi 3 barn och en gemensam inkomst på 120.000/månad!!!

Det heter ju för fan i nöd och lust - inte i nöd och lust men om det inte finns ett kreditkort den andra inte känner till.

Var säkert inte pengarna utan sveket som gjorde att maken stack, Varför han bröt upp just då vet vi ju inte och är egentligen ointressant, äktenskap kraschar för mindre orsaker än pengar och svek.
En tuff tid ekonomiskt väntar säkert ts men i slutändan brukar det oftast lösa sig.
Och TS, nedvärdera dig inte bara för detta, skuldkänslor själ bara energi.

Vet du vad, jag förstår att jag behöver höra kritiken och har gjort det en tid nu.
Läs mitt första inlägg igen så ser du att jag inte skyller på någon annan. Jag ligger dock på botten nu, livet är riktigt tufft och tragiskt och jag vet inte om man då måste tala om hur värdelös jag är upprepade gånger. Jag är redan smärtsamt medveten om vad jag gjort och förstört.
Jag hör dig men det ska också vara en drivkraft. Jag menar absolut inget illa och önskar dig väl.

Ja TS har gjort fel. Men vi människor gör fel det finns ingen människa som är felfri.
Hade min partner gjort så här mot mig så klart jag skulle bli besviken och mått dåligt. Men skulle jag lämna? Nej!
Älskar jag någon så krävs det mycket mer. Det kommer hända dåliga saker i livet och båda kommer göra fel. Älskar man verkligen varandra så gör man i princip ALLT för varandra.
Men är det så att TS ville skada sin partner och inte bryr sig om det här så är det annan sak. Men det verkar inte så, hon mår ju dåligt.
Men du kanske aldrig har älskat på riktigt än så du vet inte hur det känns. Eller så är vi olika...
Människor gör fel, det är jag väl medveten om.

Det vi inte vet, är ju faktiskt hur det hela sett ut och ser ut mellan dem, tycker det är otroligt dumt att sitta här och döma hennes ex och påstå att han gjort fel. För vi vet inte all fakta.
Jag har älskat och jag älskar på riktigt, jag vet även att det finns en skillnad på att ha god självkänsla och att göra allt för varandra.
Det finns nog en hel del här vi inte vet!

Man ska och bör inte göra allt för varandra. Någonstans måste man skydda sig själv och sina barn.

Det divideras mycket i tråden om hur pass "bra" hennes ex verkar vara, andra drar upp exempel på vad dom själva skulle gjort, hur de själva agerat osv.
Alla utgår ifrån sina erfarenheter, utan att ha en aning om hur det sett ut i detta förhållande som döms.

Exakt samma har det varit hos mig - jag och min sambo hade varit ihop 1 år innan hon tog 1 miljon i lån för att rädda mig - och hamnade hos Kronofogden efter att innan det i livet ens fått en påminnelse....nu har vi 3 barn och en gemensam inkomst på 120.000/månad!!!

Det heter ju för fan i nöd och lust - inte i nöd och lust men om det inte finns ett kreditkort den andra inte känner till.
Vad fint att det fungerat för er, låter som att ni båda velat arbeta för det hela och gjort det på rätt sätt.
Är nog få förunnade att få uppleva det

Finns inga problem, bara lösningar (inte bokstavligen såklart)

Men tänk så. 400 k är absolut en summa pengar men det är inte i närheten av världens undergång.

En del snåla år är vägen att gå, löneutmätning är nog enklast tror jag.

Du är 110% better off utan din partner. Din partners förlust inte din. Hade det funnits äkta kärlek hade personen stannat när du behövde stöd som mest.

Hej. Cirka hälften av dem är hos kf nu. Har fått ett par anmärkningar.
Ok, Ser att någon skrev att du kanske kan förhandla med dem. Jag vet inte riktigt hur det fungerar men det kanske är bra om någon som varit med om det och lyckats kan skriva till dig privat.
Jag hade satsat på ett extrajobb. Du har barnen varannan vecka och då kan du kanske försöka hitta något du kan göra. Jag vaktar högskoleprov, jobbar på val, sysslar med mystery shopping, jobbar på mässor osv. Alla extrapengar går till mina lån.

Vet din familj om detta? Vänner som du inte delar med honom? eller har ni bara gemensamma vänner?
Utifrån en av dina kommentarer om hans image tänker jag spontant att du långsiktigt kommer att må bättre utan honom. Men det kan ta lite tid. Vill du vädra om relationen så kan du skriva privat. Jag hoppas också att du har vänner och familj som tar hand om dig och stöttar dig i detta.

När någon säger att 400 000 är en liten summa och "ni kunde fixat de tillsammans"

Bör man nog ha i åtanke att vi även många ggr säger åt andra att _aldrig_ ta lån åt andra....
Men även att 400 000 oftast inte händer över en natt, utan lögnen har troligen varit lång.

Ts straffas inte, detta är en konsekvens av hennes beteende. Att säga att man straffas, kan många ggr tolkas som att man ej vill ta ansvar för sina ageranden.
Vi vet inte vad pengarna gått till, eller under hur lång tid hon undanhållit detta.

De är inte en _liten_ grej att undanhålla att sätta ens ekonomi på spel och även riskera sin mans och barnens vardag..

Vi vet inte varför TS man valt att lämna, kanske var detta bara droppen. Kanske tycker han inte att TS tar ansvar för sina ageranden?
När jag läser här får jag den känslan av att hon ej är redo att stå för sina ageranden. Att mycket handlar om de materiella.

Åh det hela är väl egentligen skitsamma.
Det intressant är väl vad tänker TS göra nu?

Hur ska hon få ordning på sin ekonomi?

Hur ser skulderna ut, vart är dem, hur är inkomsten finns det något _vi_ kan göra för att bolla i det hela?
Under hur lång tid är de tagna och vad kan TS göra för att bryta det destruktiva beteendet?
Ja absolut mycket materiellt tänk och praktiskt tänk just nu då jag och barnen om två veckor kommer ha nytt boende och jag har en svag ekonomi och behöver lösa allt.
Inombords är jag förtvivlad, jag är fullt medveten om vad jag gjort. Jag har ljugit, smusslat och mörkat min ekonomi och äventyrat familjen. Jag har kontaktat kurator på vc samt budget och skuldrådgivare. Vi går även i familjerådgivning för att sköta detta fint med tanke på barnen, vi behöver samarbeta osv. Så jag tycker du är väl hård i din bedömning av att jag inte står för detta.
jag har dock inte landat i om jag ska acceptera att bli utmätt och få den hårda vägen eller kämpa med avbetalningar.

Ja absolut mycket materiellt tänk och praktiskt tänk just nu då jag och barnen om två veckor kommer ha nytt boende och jag har en svag ekonomi och behöver lösa allt.
Inombords är jag förtvivlad, jag är fullt medveten om vad jag gjort. Jag har ljugit, smusslat och mörkat min ekonomi och äventyrat familjen. Jag har kontaktat kurator på vc samt budget och skuldrådgivare. Vi går även i familjerådgivning för att sköta detta fint med tanke på barnen, vi behöver samarbeta osv. Så jag tycker du är väl hård i din bedömning av att jag inte står för detta.
jag har dock inte landat i om jag ska acceptera att bli utmätt och få den hårda vägen eller kämpa med avbetalningar.
Är hälften hos kronofogden nu så blir det nog svårt att undvika utmättnig om du saknar kapital för att få dem att dra det tillbaka

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp