Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Min kille är spelberoende, så jag vet hur det känns att vara nära anhörig till någon som kämpar med sitt missbruk. I början kunde jag inte alls förstå, men jag gör nu (och blir såklart frustrerad ibland). Min kille har sökt hjälp inom psykiatrin och ska gå på KBT-samtal. Det är ett stort steg. Vi har gemensam ekonomi och har nu släppt allt och hoppas få skuldsanering beviljad, lång och jobbig väntan på beslut.
Jag tycker skammen är värst, att inte ha råd med nåt, inte ens en enkel fika ute med kompisarna, och känner ett sådant utanförskap. Att läsa era kommentarer här hjälper mig framåt och gör att jag känner mig mindre ensam. Kämpa vidare! Kom ihåg att många av de bästa sakerna i livet är gratis.

Hollygolightly/ jag förstår att det inte är lätt att leva med en spelberoende men bra att din pojkvän fått hjälp..du skriver att ni släppt allt..har du oxå blivit skuldsatt ekonomiskt pga din pojkväns beroende? har han slutat spela nu?ursäkta om jag frågar en massa..men funderar bara om det är hans spelande som gjort dej skuldsatt oxå?

Hollygolightly/ jag förstår att det inte är lätt att leva med en spelberoende men bra att din pojkvän fått hjälp..du skriver att ni släppt allt..har du oxå blivit skuldsatt ekonomiskt pga din pojkväns beroende? har han slutat spela nu?ursäkta om jag frågar en massa..men funderar bara om det är hans spelande som gjort dej skuldsatt oxå?

Ja, i stora drag är det nog så, men jag har också haft lite för lätt att ta nya lån istället för att bita ihop och leva snålt. Vi har alltid haft delad ekonomi och tjänar ungefär lika mycket. Det svåra är när han vann mycket pengar, och jag var arg för att han spelat men samtidigt kunde han betala av alla räkningar. Och sen försvann pengarna igen...
För mig har KF varit en stor skräck, jag vill verkligen inte hamna där och har alltid försökt undvika det. Vi har två barn och han är på alla sätt en fantastisk pappa och man, så jag har inte kunnat lämna honom även om det kanske hade varit det klokaste rent ekonomiskt.
Han har inte spelat på några månader men jag vet ju att risken för återfall alltid finns där. Vi gör mycket ihop men jag kan ju inte ha koll på vad han gör hela tiden. Jag är dock helt övertygad om att han mår dåligt av spelandet och att han ser skuldsaneringen som en chans att hamna rätt igen, och enda chansen isåfall.

Ja så är det♥️Skuldsanering är oxå min enda chans i livet...min ekonomi har oxå alltid varit kaos..när spelandet kom in i livet så va det som värst..men vi spelare är oxå människor som är ”sjuka” men vi kan alltid tillfriskna o bli fantastiska o besitta en erfarenhet som är stor i livet..jag vet inte va din man arbetar med men erfarenheten av att våga satsa kan man/ vi anv i arbetslivet å då kan det gå riktigt bra kan jag lova..tex som säljare....:) stort lycka till o ge inte upp♥️

Hollygoilghthy.
Nu är jag visserligen lite jävig och opartisk men du resonerar helt rätt som inte lämnade din man, du måste förstå att hans spelmissbruk är en sjukdom, precis en sjukdom som cancer, schizofreni eller annat. Har man ingåt ett förhållande då ska man ställa upp för sin partner om denne blir sjuk, sen får du se det som såhär. Ja han har spelmissbruk men han går i behandling och han behandlar DIG väl och DINA BARN väl, han är en bra pappa säger du, han är trogen och han älskar dig. Det är så mycket viktigare i ett förhållande, tänk alla män/kvinnor som exempelvis blir bedragna, slagna, mobbade, förnedrade med mera. Ni kommer att ta er ut ur detta och då kommer ert förhållande att bli ännu starkare, men att du ska överge din partner eller ens fundera i dom banorna när han är sjuk - Det tycker jag inte !

Min kille är spelberoende, så jag vet hur det känns att vara nära anhörig till någon som kämpar med sitt missbruk. I början kunde jag inte alls förstå, men jag gör nu (och blir såklart frustrerad ibland). Min kille har sökt hjälp inom psykiatrin och ska gå på KBT-samtal. Det är ett stort steg. Vi har gemensam ekonomi och har nu släppt allt och hoppas få skuldsanering beviljad, lång och jobbig väntan på beslut.
Jag tycker skammen är värst, att inte ha råd med nåt, inte ens en enkel fika ute med kompisarna, och känner ett sådant utanförskap. Att läsa era kommentarer här hjälper mig framåt och gör att jag känner mig mindre ensam. Kämpa vidare! Kom ihåg att många av de bästa sakerna i livet är gratis.
Ett tips är att ge din sambo kontanter och se till så han inte har tillgång till BankID eller bankdosa. Jag talar av egen erfarenhet, här är det jag som vatt spelberoende nämligen. Suget kan va svårare att stå emot om man har tillgång till konton med pengar.

Det svåra med samtliga missbruk är att det kan vara svårt att bedöma orsaken till varför man är tillsammans. Jag tvivlar inte en sekund på att ni älskar varandra och kommer att fixa detta, även om vägen kanske är full av fallgropar. Samtidigt (har ingenting med er här på forumet att göra) ser man på tv unga tjejer ha sex med gamla gubbar för 20 dollar bara för att kunna köpa en mikroskopisk bit heroin. Beroende är lömskt och kan ta alla former. Själv dricker jag emellanåt för mycket. Det beroendet (i perioder kanske kostar mig en tusenlapp extra i månaden). Ett spel- eller drogberoende är betydligt mer allvarligt och skadligt. Kom ihåg att kärleken övervinner allt och att ”this too shall pass”. Kämpa på alla ni underbara fighters ❤️

Vill dessutom tipsa om en annan bra grej, då jag tror att alla vi människor är bra på olika saker. Personligen är jag ganska händig tex. Bor i en förening med 150 bostadsrätter. Det kryllar av gamlingar som vill fräscha upp sina hem. Skatteverket anser att man får tjäna (tror 19000 skattefritt) innan bolag måste bildas. Har därför inga problem att då och då lägga ett klickgolv eller måla en vägg för en tusenlapp svart på helgerna när jag är ledig, så länge jag gör det lagligt.

Någon annan här kanske är bra på språk och kan tolka viktiga dokument åt en flykting. Andra kanske lätt byter ett tändstift på en bil.

Tror att småjobben är lätta att få då det i storstäderna alltid är långa väntetider eller höga kostnader enbart att få hantverkarbilen utkörd. Fundera på vad ni är bra på så ni kan få det lite bättre varje månad

Vilka bra tips clyro86!

Vill lägga till att de nationella proven i gymnasieskolorna drar igång för fullt nästa vecka och många skolor är i behov av rättningshjälp! Där kan man också tjäna lite extra kosing. Bara att ringa olika skolor och höra efter.

Tillbaka igen,ska ju som sagt få bort minst 10 st små lån till och med Juni månad.Går trögt just nu och då är vi April.Har dock betalat av på mina skulder så gott det går,så förhoppningsvis storskräll i Juni.Just nu har jag avbetalningsplaner hos Sileo kapital,Svea inkasso,Gotiha , Avida inkasso,Granit inkasso, Alektum Groupe, Vivus inkasso. Taptum Finace och McGreg inkasso.Verkar som jag har dom flesta. Avida har jag strul med försöker att förhandla om mina avbetalningsplaner där.Svea inkasso har gett mig förslag på plan men jag måste få ner avbetalningssumman är för högt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp