Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Hamnade tyvärr i återfall. Spelade bort 10 000 kr.

Har även spenderat pengar på shopping.
Vill inte skylla på någon. Men detta förhållandet har gått lite väl fort. Hon blev gravid efter mindre än 1 år, vi köpte bostad efter 1,5 år. Planer på att gifta oss. Sen gick bilen sönder och även vitvaror. Hon har mått psykiskt dåligt förut och efter graviditeten blev det ännu värre för henne.

Har skulder på ca 350 000 kr igen!!!!

Lån 1: 160 000 kr 4% ränta
Lån 2: 172 000 kr 6% ränta
Lån 3: 16 000 kr västgöta kostar 250 kr i månaden

På kontot nu: 17000 kr på bospar, 3000 kr på fonder, 12 000 kr på banken.

Hur hade ni gjort i min situation?

Vill inte skylla på någon. Men detta förhållandet har gått lite väl fort. Hon blev gravid efter mindre än 1 år, vi köpte bostad efter 1,5 år. Planer på att gifta oss. Sen gick bilen sönder och även vitvaror. Hon har mått psykiskt dåligt förut och efter graviditeten blev det ännu värre för henne.

Du verkar vara olycklig, och din fru verkar inte heller må bra i relationen. Ni har olika förväntningar. Det bästa vore att du går och pratar med ngn och att ni tillsammans går i parterapi. Det kan inte komma ngt dåligt ur det, tvärtom. Kanske inte så konstigt att du fick återfall så som du har mått och grubblat. Tycker synd om dig!

Du verkar vara olycklig, och din fru verkar inte heller må bra i relationen. Ni har olika förväntningar. Det bästa vore att du går och pratar med ngn och att ni tillsammans går i parterapi. Det kan inte komma ngt dåligt ur det, tvärtom. Kanske inte så konstigt att du fick återfall så som du har mått och grubblat. Tycker synd om dig!

Tack för stöttningen❤️
Jag har fått tider hos en psykiatriker pga min sambos mående. Har haft ett möte och det är bra.

Fick lånerbjudande på 150 k med ränta från 4-7%. Ska man ta det?

:'( Lider med dig har du inte spelpaus ?
Håller med myras inlägg
Hoppas allt löser sig<3

:'( Lider med dig har du inte spelpaus ?
Håller med myras inlägg
Hoppas allt löser sig<3

Jag är typ spärrad på alla sidor. Tänkte jag ville spela lotto varje lördag så det är just därför. Hittade paf.

Tack snälla ni!❤️

Ni tycker inte jag ska ta ett till lån och ha en stabil buffert?
Kanske satsa på 60 k o sen bara amortera och amortera!

Ni tycker inte jag ska ta ett till lån och ha en stabil buffert?
Kanske satsa på 60 k o sen bara amortera och amortera!

Du har ju redan en liten buffert? Numera får man ju pengar så pass snabbt om man behöver låna, så du kan ju ta ett lån framöver om det behövs.

Hoppas det löser sig för er!

Att du stoppade på 10.000kr och inte gick längre än så säger mycket om den utvecklan du gjort under din tid som spelfri, så jag tycker att du ska lägga ditt fokus på det positiva i detta fall och inse att även om det var skit så spelade du inte ner till botten (och lite till) som många gör när de relapsar.

Skulle föreslå att du fortsätter träffa någon att prata med, kanske någon både du och din partner kan prata med tillsammans. Önskar dig allt väl i fortsättningen med spelfriheten och det allmänna!

Om du behöver pengarna för att lösa problem med bilen/vitvaror kan du ta ett lån, annars tycker jag inte att det är en bra idé då det känns som att du redan har en buffert.

Känns väl inte så jätteviktigt just nu för dig med buffert utan tvärtom, om du lånar till buffert så finns det risk att du använder pengarna till annat, spela bort dem i värsta fall. Utsätt dig inte för onödiga risker. Och bättre att spara till en buffert även om det går långsamt.
Hellre att du söker hjälp för ditt mående och dina grubblerier kring äktenskapet och ekonomin.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp