Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt höga UC betyg

Slänger väl in en liten uppdatering här igen ang mitt kreditbetyg.

Betyget står still, fortfarande på 50.9 %
Dock kommer förfrågningarna minska nu from 20:e februari. Jag kommer ha 9 förfrågningar kvar vid deklaration och skatteåterbäringen.
Har ökat min årsinkomst från 193.900kr till 389.000kr och kommer ha ungefär samma underskott som tidigare (runt 40.000kr)
Dessutom kommer alla mina 3 anmärkningar /misskötta krediter bli över 1’år gamla i början på maj.

Krediter / Blanco på UC kommer va densamma som tidigare fast i mindre summa då jag betalar på resurs bank varje månad. Har idag ca 20.000kr på uc.
10.000kr är outnyttjat betalkoll.
Kommer dock låta den ligga kvar för tillfället då jag vill se hur betyget kommer förändras framåt.

Hoppas ändå på stor förbättring trots mina anmärkningar.
Vore såklart skönt att lösa mycket av inkasso mm som ligger utanför UC men de beror som sagt på betyget, svårt och tro att ja också skulle få erbjudande med mina anmärkningar men de vet man ju aldrig. :axelryck: Kommer dock vänta ut nästintill alla förfrågningar, kommer ha en kvar efter juli :folded:

Woho! 2 förfrågningar är borta, gick från 16 förfrågningar till 14 idag.
Betyget sjönk från 50.9 % till 40.1%!!!!

Så jäkla skönt, trots att de är högt ser jag ändå en framgång äntligen.
Den 5 mars blir också en anmärkning / missbrukad kredit 1 år gammal. Hoppas även de kan ge lite positivt besked för betyget.

Oavsett är jag sjukt nöjd vad 2 förfrågningar kunde göra! :folded::folded:
Heja heja! :vinnare:

Hej på er!
Kände att det var dags för en uppdatering. Så här kommer dagens siffror:

Inkomst 2020 = 390.900kr
Underskott 2020 = 51.700kr
Anmärkningar = 3 st, 2 st misskötta krediter (registrerade 2020-03-05 & 2020-05-06) samt 1 missbrukat bankkonto (registrerad 2019-12-05) samtliga blir därför snart 1 år gamla. :)
Förfrågningar = 9 st. Första registrerad 2020-05-03 (försvinner i morgon :) ) sista registrerad 2020-10-02.
Synligt uc = Resursbank kredit 9485kr (denna står som maxad hela tiden då de "avslutade" krediten och jag har inget utrymme att utnyttja pga jag fick missbrukad kredit av brixo 2020-03-05. Men även Outnyttjad betalkoll på 10.000kr finns synligt.

Dagens uc - score = 44,5 %

När jag la ut detta inlägg den 9 November 2020 hade jag 14 st avbetalningar / skulder som kostade mig 16.290kr per månad.
Idag ser det ut som följande :

Extralånet = 5616 kr kvar - 373 kr/mån
Resursbank = 9485 kr kvar - 500kr/mån
Svea Inkasso = 9995 kr kvar - 500kr/mån
Gothia inkasso = 85.791kr kvar - 4000kr/mån
Sileo kapital = 94.310kr kvar - 2000kr/mån
(Fairlo = 20.000kr - 517 kr/mån) Denna hamnar lite inom parentes då den hjälpt mig att bli av med annat skit.

Total månadskostnad idag = 7890kr/mån.

Under april månad lyckades vi även bli av med makens kronofogde skuld samt kunnat upprättat lite avbetalningsplaner och även höja några då den tillfälliga avbetalningsplanen gått ut.
I dagsläget betalar vi tillsammans ca 20.000kr/mån på enbart skulder och avbetalningar drygt 15.000kr av dessa går till amortering resterande ränta. Vi jobbar på flitigt och hoppas att det kan fortsätta gå såhär bra och att mitt UC betyg kan sjunka lite grann när alla anmärkningar blir över 1 år gamla.
Hejja Hejja.

Det är faktiskt ganska roligt att gå tillbaka till ens trådar för att kolla hur långt man kommit.
Jag hittade ett gammalt screenshot i telefon från Min UC den 5e maj 2020 där mitt uc betyg låt på hiskeliga 72%..
Den 19 Juli 2020 fick jag kontakt med en person här på forumet som jag har regelbunden kontakt med där vi delar våran resa med varandra, då låg mitt betyg på 62,9%.
När jag skrev detta inlägg den 9 November 2020 låg mitt betyg på 53,5%

Idag 14 Juni 2021 är jag nere på 25,9%

Fortfarande inte bra, men ändå sjukt vilken resa man gjort på att egentligen inte göra "någonting".
De enda förbättringar jag gjort är att ökat min inkomst med nästan de dubbla och sen bara låta tiden gå där förfrågningar har fått försvunnit en efter en..

Nu ska jag bara låta de här året gå, den sista förfrågan försvinner 2021-10-02 och ingenting ska röras på UC! (förutom minska den enda kredit jag har)
Vilken push de blev och se de här framsteget på 1 år.. :folded: :folded: :vinnare::vinnare: Hejjaaa!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp