Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt första lån med endast 20k kreditkort!

Hej allihopa!

Lite om min situation, började jobba i augusti 2021 förra året med 528 000 årslön och har bara en gräns på 20 000 bank norwegian kreditkort (5000 saldo)

Jag ansökte via lendo om 275 000 privatlån och fick 6 erbjudanden så snabbt .. de bästa är:
Nordax bank 5,82 %
Bank Norwegian 6,35 %
Kom ihåg 9,39 %

Resten alla över 10%.. Jag har läst här och märkt att Nordax har bra feedback, min fråga är hur jag kan ändra återbetalningstiden från 6 år till 7 år? Hur kan jag göra det ? Jag gjorde ett misstag och ansökte med 6 :(

Uppdatering :
Efter att ha ringt lendo och bytt till 7 år fick jag bara 3 erbjudanden till nu.
Nordax bank 5,8%
Bank Norwegian 5,4% ( lösenkravs finns ) Konsumer Kredit 10,23%

Fick min UC på Kivra ( 19 olika banker totalt ) i UC-rapporten men riskprognos är annorlunda vissa banker 1,7% & 3,14%

Jag kan bara se min inkomst för 2020 & 2021 sedan jag började arbeta augusti 2021 deklarerade total årslön 221,500

Min situation är dålig och kommer inte att få fler erbjudanden tror du?

Senast ändrad:
Det kan du väl be förmedlaren att be om en ändring? annars får du be banken du väljer om de kan ändra innan du signerar något.

Så ska jag ta nordax? eller Bank norwegian säger "lösenkravs finns" jag förstår inte vad det betyder!

Lösenkrav betyder att de måste lösa krediter dvs du måste skicka in avier och lista vad du ska lösa. Men om du bara har 20k i kreditkort så känns det konstigt att de har lösenkrav.

Vad har du för UC risk? står på kopian från UC.

Hej allihopa!

Lite om min situation, började jobba i augusti 2021 förra året med 528 000 årslön och har bara en gräns på 20 000 bank norwegian kreditkort (5000 saldo)

Jag ansökte via lendo om 275 000 privatlån och fick 6 erbjudanden så snabbt .. de bästa är:
Nordax bank 5,82 %
Bank Norwegian 6,35 %
Kom ihåg 9,39 %

Resten alla över 10%.. Jag har läst här och märkt att Nordax har bra feedback, min fråga är hur jag kan ändra återbetalningstiden från 6 år till 7 år? Hur kan jag göra det ? Jag gjorde ett misstag och ansökte med 6 :(

Ring lendo så ändrar dom

Redemption requirements mean that they must redeem credits, ie you must send in notices and list what you are to redeem. But if you only have 20k in credit cards, it feels strange that they have redemption requirements.

What is your UC risk? is on the copy from UC.
Jag har precis ansökt idag, har inte fått UC-rapport ännu bara lendo erbjudanden till min e-post. Jag öppnar Kivra för att titta men inget digitalt ännu.

Kanske för att jag svarade ja på frågan om betala gamla lån? men jag satte bara 20 000 för samla lån från 275 000

Jag har precis ansökt idag, har inte fått UC-rapport ännu bara lendo erbjudanden till min e-post. Jag öppnar Kivra för att titta men inget digitalt ännu.

Kanske för att jag svarade ja på frågan om betala gamla lån? men jag satte bara 20 000 för samla lån från 275 000

Det tar väl typ 2 dar innan der kommer på uc

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp