- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Jag har maxat CSN och får tyvärr inte bostadsbidrag. Hur funkar det med att jämka skatten? Dåligt påläst vad gäller det.Har du maxat csn, bostadsbidrag, jämkat skatten?
Jag har maxat CSN och får tyvärr inte bostadsbidrag. Hur funkar det med att jämka skatten? Dåligt påläst vad gäller det.Har du maxat csn, bostadsbidrag, jämkat skatten?
Åh, tack snälla för tipset!Eftersom du har högt underskott pga räntorna kommer du få tillbaka på skatten, du kan ansöka så arbetsgivaren betalar in mindre skatt och du får ut mer i lönen. Ansökan görs till skatteverket.
Det ska jag kolla upp! Varje krona är ju guld värd!Oj, vad skönt ändå att få svart på vitt att man inte är ensam! Hur går det för dig?
Det är ju verkligen så, man sitter bara och glor på summan på skulderna och ändå har man knappt någonting av värde kvar från den summan.![]()
Vad skönt att du fick det lånet. Samlade du mycket av gamla lån?Fick just samlingslån nr 1 så det går sakta framåt, men bara tanken att man ska sitta med lån hur bra ränta det än är för en massa skitsaker man köpt är ju inte rolig :/
Jag testade ringa de flesta förra månaden och vissa gick med på en betalningsfri månad medan Gothia istället höjde för att inte skicka till KF.Skulle kontakta samtliga långivare/inkasso för att se om det går att få lägre minimum att betala varje månad, kanske amorteringsfritt nu pga corona. För att kunna amortera extra på en kredit tills den är borta.
Gör en excel för att se hur många och vilka krediter du behöver få bort för att kunna gå breakeven varje månad.
Du har säkert redan sett över alla dina kostnader, om inte är det viktigt att se om det går att minska på något sätt. Säga upp abonomang alternativt nedgradera osv. Matkostnaderna kan man ju också pressa till minimum.

Och även om man jobbar heltid kan man ha ett extrajobb, det har jag och det har varit räddningen!Jobbar du heltid? Om inte kanske du kan få något extrajobb?
Vad snopet att Gothia höjde?!! Varför gjorde dem det? Mitt månadsbelopp halverade de utan problem. du kanske kan omförhandla snart.Jag testade ringa de flesta förra månaden och vissa gick med på en betalningsfri månad medan Gothia istället höjde för att inte skicka till KF.
Ska sätta mig i dagarna och kolla över allt en gång till och göra en utförlig kalkyl på allt. Har sagt upp några grejer och har ett abonnemang som går ut i augusti som jag ska säga upp.
Tack snälla för att ni tar er tid att svara och komma med råd!![]()
Ja jättekonstigt! De sa att den planen jag hade var tillfällig och gick ut nu i juni, så hade jag inte hört av mig hade de skickat det till KF för att se om de kunnat driva in skulden snabbare. Jag ifrågasatte det eftersom vi upprättat en avbetalningsplan som följts, men de stod på sig och menade bara på att de vill få betalt så snabbt som möjligt och därmed var jag tvungen att höja planen med minst 300 kr/mån om jag ville undvika KF. Även denna plan är tillfällig, så näst höjer dom väl ytterligare..Vad snopet att Gothia höjde?!! Varför gjorde dem det? Mitt månadsbelopp halverade de utan problem. du kanske kan omförhandla snart.