Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Misskött skuldsanering

Du fick väl till svar vid omprövningen att de två månaderna skulle betalas efter skuldsaneringens slut? Nu har du ju redan betalat in en. Att du får påminnelse är väl en ren rutin från KF? Men ring och fråga, så får du svar.

Att du är nojig har jag helt förståelse för! Det är jag också med min skuldsanering fast jag gör allt rätt. Det ingår väl, men om det skulle vara så att skuldsaneringar upphävs till höger o vänster, så skulle vi läsa om det här på forumet. Det är jag övertygad om.
Och jag har inte läst om en enda under de 4 år jag varit inne här.
Så man får nog försöka landa i sin situation och hitta fokus på bättre områden. Som att det är som sommar ute och att naturen är helt magisk just nu!

Kram till dig och det kommer att ordna sig för dig, jag är helt säker på det!:):)

Upphävanden sker absolut, men i förhållande till hur många som har skuldsanering är det inte så vanligt, en tredjedel har dessutom ingen betalningsplan, dom har ju lite svårt att missköta skuldsaneringen därför. Resten sköter en majoritet nog till punkt och pricka. Kan tänka mig att de som blir aktuell för ständiga omprövningar är till stor del samma grupp som de som får nya skulder för verkställighet och därmed skuldsanering och löneutmätning samtidigt.

Men om det är så är det väl bara att kontakta kfm och reda ut vad de menar.

Hade ingen aning om att man kunde begära omprövning om att inte ompröva typ? Trodde man måste yrka på en ändring antingen att betala mer eller att betala mindre (eller att skuldsaneringen ska upphöra vilket kanske är väldigt ovanligt från gäldenären själv).

Jag kan själv ha fått allt om bakfoten. Jag relaterar bara utifrån hur jag har förstått händelse & tillvägagångssättet... :)

Upphävanden sker absolut, men i förhållande till hur många som har skuldsanering är det inte så vanligt, en tredjedel har dessutom ingen betalningsplan, dom har ju lite svårt att missköta skuldsaneringen därför. Resten sköter en majoritet nog till punkt och pricka. Kan tänka mig att de som blir aktuell för ständiga omprövningar är till stor del samma grupp som de som får nya skulder för verkställighet och därmed skuldsanering och löneutmätning samtidigt.

Som sagt inte så vanligt nej.
Och TS har ju uppenbarligen gjort sitt bästa efter de två månaderna, med omprövningsansökan och svar på den.

Det jag försöker här är att peppa och att inte ”gå igång” på något som ändå verkar vara utrett.

Att hitta annat att tänka på än att oroa sig för att bli av med sin sanering. Men det kan vara svårt att förstå den känslan om man inte är med om den. :)

Som sagt inte så vanligt nej.
Och TS har ju uppenbarligen gjort sitt bästa efter de två månaderna, med omprövningsansökan och svar på den.

Det jag försöker här är att peppa och att inte ”gå igång” på något som ändå verkar vara utrett.

Att hitta annat att tänka på än att oroa sig för att bli av med sin sanering. Men det kan vara svårt att förstå den känslan om man inte är med om den. :)

Amen to that !!!
Glad Påsk bästa Magdaa ❤️

@Lasseman vad menar du med att dom inte har någon betalplan? Alltså att dom får behålla hela sin lön och lägga på nöjen fast man kanske har 5 miljoner i skulder som man får sanerat på säg fyra år?
Eller hur menar du?

@Lasseman vad menar du med att dom inte har någon betalplan? Alltså att dom får behålla hela sin lön och lägga på nöjen fast man kanske har 5 miljoner i skulder som man får sanerat på säg fyra år?
Eller hur menar du?
Förmodligen att de inte har inkomst mer än till förbehållsbeloppet.

Eller hur menar du?

Ja, eller 5 år som regel. Socialbidragstagare en del pensionärer och liknande mestadels.
Betala 0 kr i månaden i 5 år och sen tas resten bort.

Ja i det fallet kan det ju vara förståeligt. Men om socialbidragstagaren får ett jobb inom 1 år? Får man fortsätta behålla hela lönen?

Ja i det fallet kan det ju vara förståeligt. Men om socialbidragstagaren får ett jobb inom 1 år? Får man fortsätta behålla hela lönen?
Nope, om betalningsförmågan ökar väsentligt bör man begära omprövning och då får man en ny uträkning på vad man ska betala under resterande tid. Om man inte själv begär omprövning kan borgenärerna göra det när de upptäcker förändringen ( och det gör de för de tar årlig kreditupplysning). Då riskerar man att skuldsaneringen upphävs eller förlängs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp