Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Misskött kredit.

Snyft. Har undrat om jag ska sälja två jackor för 4000 men med tanke på hur svårt det är att få ner såna lån borde man det och amortera extra.
Hade jag jackorna hade jag sålt dem!

För att det ska svida ännu mer och motivera ännu mer att bli av med den så tänker jag i bilder. Jag föreställer mig 4 tusenlappar som jag tittar noga på. FYRA TUSENLAPPAR! Tänker på allt familjen kunnat unna sig för dem. När jag har tittat på dem så tar jag dem och viker dem på hälften, sen går jag ut på gatan och kastar dem i närmsta papperskorg..... exakt så hemskt känns det att betala på Everyday+ och alla andra skitlån med ocker räntor.
Har nu sammanställt en ny lista över alla inkasso och smslån/krediter jag har. Några ska betalas under flera år, några blir jag klar med i höst! Bara kämpa på och undvika att ta nya lån! På måndag ska jag söka ett samlingslån på Advisa om mitt betyg går under 20 (30.6 idag)
Vi fortsätter kämpa!

Jag ska också börja visualisera mer och vara mer hård med listor osv. Jo man behöver varje krona.

Hade jag jackorna hade jag sålt dem!

Det är svårt att förstå att man inte kan handla något, alls, men det börjar sjunka in. Är rätt sparsam men tydligen finns inget utrymme överhuvudtaget förrän man går mer plus.

Det är svårt att förstå att man inte kan handla något, alls, men det börjar sjunka in. Är rätt sparsam men tydligen finns inget utrymme överhuvudtaget förrän man går mer plus.
Handlar bara det nödvändigaste till dottern. När det gäller övriga utgifter, alltså utöver mat och transport, för vårt hushåll så finns det inget mer vi kan dra in på. Men om ni kan det så gör det!! Det är som du säger, varje krona räknas. Jag är stenhård på att vi inte ska köpa onödiga grejer. Kommer väl en tid där vi kommer kunna men den tiden är inte nu!!

Myra jag ska fundera på att släppa vissa en månad iaf för att fokusera på andra och att stänga ner något lån.
Har du erfarenhet av monetti och risicum? Jag borde väl ta alla små först,
meddelandelån 2500, kredit365 2500 och tusenlappen 750, Alla är spärrade av mig.
Kanske enklare att bara ha everydayplus, monetti och risicum efter det. Har spärrat mig från att aldrig mer få ta ut pengar på Everyday+

Handlar bara det nödvändigaste till dottern. När det gäller övriga utgifter, alltså utöver mat och transport, för vårt hushåll så finns det inget mer vi kan dra in på. Men om ni kan det så gör det!! Det är som du säger, varje krona räknas. Jag är stenhård på att vi inte ska köpa onödiga grejer. Kommer väl en tid där vi kommer kunna men den tiden är inte nu!!

Ja.... jag vet, jag ska vara försiktigare. Är så svårt att få in extrapengar med så det är dumt att lägga en ”betala nästa månad” beställning t.ex.

Myra jag ska fundera på att släppa vissa en månad iaf för att fokusera på andra och att stänga ner något lån.
Har du erfarenhet av monetti och risicum? Jag borde väl ta alla små först,
meddelandelån 2500, kredit365 2500 och tusenlappen 750, Alla är spärrade av mig.
Kanske enklare att bara ha everydayplus, monetti och risicum efter det. Har spärrat mig från att aldrig mer få ta ut pengar på Everyday+
Tyvärr inte! Monetti har aldrig nånsin beviljat mig lån och Risicum har spärrat mig pga tidigare inkasso.
Men jag tycker att det låter bra att du fokuserar på att ta bort de små först, så har du färre att betala till, färre att hålla koll på och ringa till etc. Jag har gjort en planering för mina lån jag har utanför uc. Kommer att prioritera att sköta Lumify så att de beviljar en höjning som jag kan ha som buffert. Har 2000 kr lån där i dagsläget. Hjärnan går på högvarv och tänker hela tiden på betalningar och vilka man inte kommer kunna betala den här månaden.

Tyvärr inte! Monetti har aldrig nånsin beviljat mig lån och Risicum har spärrat mig pga tidigare inkasso.
Men jag tycker att det låter bra att du fokuserar på att ta bort de små först, så har du färre att betala till, färre att hålla koll på och ringa till etc. Jag har gjort en planering för mina lån jag har utanför uc. Kommer att prioritera att sköta Lumify så att de beviljar en höjning som jag kan ha som buffert. Har 2000 kr lån där i dagsläget. Hjärnan går på högvarv och tänker hela tiden på betalningar och vilka man inte kommer kunna betala den här månaden.

Ja, jag kanske borde ha behållt Lumify. Fick panik och spärrade mig från det mesta för några dagar sedan. Det låter som att du borde få till det när du är så hyperfokuserad. Jag borde sitta och lägga timmar på att sälja saker, skriver listor på vad jag kan betala om jag säljer saker sen orkar jag inte fota och skriva annonser.
I höst kanske allting klarnar?? Det är riktigt kul att betala ner saker, längtar.

Ja, jag kanske borde ha behållt Lumify. Fick panik och spärrade mig från det mesta för några dagar sedan. Det låter som att du borde få till det när du är så hyperfokuserad. Jag borde sitta och lägga timmar på att sälja saker, skriver listor på vad jag kan betala om jag säljer saker sen orkar jag inte fota och skriva annonser.
I höst kanske allting klarnar?? Det är riktigt kul att betala ner saker, längtar.
Jag begriper inte hur du kan ha så mycket saker att sälja??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp