Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missbrukat kort på uc

Abbonerar du på minuc.se ser du din egna upplysning inkl alla anmärkningar/förfrågningar. Har du dragit på dig anm om misskött/missbrukad kredit syns den enbart för banker och kreditinstitut som gör förfrågan om dig. Så om tex Vattenfall eller hyresvärd gör en koll på dig så syns inte den typen av anmärkningar i deras svar från UC.

Perfekt har minuc, har dessa tre hos mknuc: kreditkollen, mitt betyg och upplysning , men ser inget om missbrukat kort där sp se borde vara grönt :), det ”enda” jag har missbrukar är onea/vivus som blocit uppsagda som jag sedan fixar en avbet plan som jag skött med gothia inkasso/finans

Det är ju en självklar självklarhet

Ser nu på min uc,
Mitt vivus lån står som avslutat 31/3 men gick till gothia för avbetalning och är ej avslutat än, onea står kvar men det gick i spril. Så borde bli samma sak.

Intressant att lånen försvinner från uc när de går till inkasso/blir upsagda.

Ingen prick dock :)

Ser nu på min uc,
Mitt vivus lån står som avslutat 31/3 men gick till gothia för avbetalning och är ej avslutat än, onea står kvar men det gick i spril. Så borde bli samma sak.

Intressant att lånen försvinner från uc när de går till inkasso/blir upsagda.

Ingen prick dock :)

Det blir så när inkassobolagen köper upp fordringar från tex banker. Lånen avslutas då hos UC. Endast vid indrivningsåtgärder utan denuntiation (överlåtelse) kvarstår lånet som aktivt hos UC.

Det blir så när inkassobolagen köper upp fordringar från tex banker. Lånen avslutas då hos UC. Endast vid indrivningsåtgärder utan denuntiation (överlåtelse) kvarstår lånet som aktivt hos UC.

Det är ganska posetovt, då enligt min uc har jag minskat mina lån med 46000 nästa gång det uppdateras, fast jag har ff 25000 kvar stt betala på avbet plan.

Borde stärka uc

Det är ganska posetovt, då enligt min uc har jag minskat mina lån med 46000 nästa gång det uppdateras, fast jag har ff 25000 kvar stt betala på avbet plan.

Borde stärka uc
Mitt Onea står också som avslutat den 31/3 men inget som gått hos inkasso hos mig?

Den är väl överlåten

Teata logga in på mybgothia och se om du har en skuld,
Infon kankse inte har kommit till dig än :)

Hur stort belopp har du och när betalade du sist?
Varför skulle den vara överförd till inkasso? Och jag fick mail av onea precis om nästa avbetalning. Jag har betalt punktligt varje månad. Men ändå är den avslutad på UC

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp