Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missbrukad kredit

Hej,

Kan man se någonstans på minuc om man fått en misskött kredit? Ligger den i så fall under "anmärkningar" eller vart finns den?

Och kommer en sån anmärkning in på ögonblicket i min UC, eller kommer det den 15e varje månad när det uppdateras bara?

Den ska stå under anmärkningar. Syns omgående.

Tackar för svar Lasse!

Ellee omgående vet jag inte, daglig uppdatering i alla fall, tror det är samma med utslag. Ett utslag kan meddelats idag kl 14 men syns inte på uc förrän efter midnatt, tror det är så

Kollade. Dagligen, 5 dar i vecksn

Jag menar varför vissa krediter genererar i missbrukad kredit när dom når inkasso medan vissa andra inte gör det.

Jag menar varför vissa krediter genererar i missbrukad kredit när dom når inkasso medan vissa andra inte gör det.
Det är upp till varje långivare om de vill ge anmärkning eller inte tolkar jag det som, långivarna måste inte rapportera missbrukad kredit men en del väljer att göra det. Ikano och Halens gjorde det när de skickade till Inkasso men Nordea däremot rapporterade inte och de skickade till Inkasso samma månad som Halens.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp