Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Missbrukad kredit, UC?

Jag försöker förstå mig på kreditrisk hos UC.

Fick en misskött kredit i september, sedan dess ligger min risk på kreddy på 50+

Jag skickade mest på chans iväg en ansökan på sambla men på kopian från UC ligger riskprognosen på ca 13 och det syns ingen misskött kredit.

Har även skickan en ansökan till Plus1, där ligger risken på ca 4 och ingen misskött kredit, borde det inte synas??

Det låter lite konstigt. Det om något borde ju synas, inte minst för Sambla som ju "förmedlar lån åt många olika aktörer. Kreddy är ju kopplat till UCs databas, men man kan inte se misskötta krediter där va? Du skulle väl nästan behöva logga in på UC för att se hur det ser ut. Men det kostar 39 kr tror jag om du inte har abbonemang på Kreditkollen.

Det låter lite konstigt. Det om något borde ju synas, inte minst för Sambla som ju "förmedlar lån åt många olika aktörer. Kreddy är ju kopplat till UCs databas, men man kan inte se misskötta krediter där va? Du skulle väl nästan behöva logga in på UC för att se hur det ser ut. Men det kostar 39 kr tror jag om du inte har abbonemang på Kreditkollen.

Jag har en sedan december, 2023. Syns ej på Kreddy men MinUC. Drar ner betyget som fan.

Det är olika. Har varit med om samma. På vissa syns den men inte andra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp