Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Missbrukad kredit - lån?

Alla lån och kontokrediter på UC registreras som misskötta krediter eller kontokrediter när de går till inkasso. Det kan även finnas andra lån som kan orsaka det.
Okej, tack, jag trodde att de var först när man inte kunde betala inkassot och det går vidare som man fick en sådan

För mig var det direkt när den gick till inkasso. Sen fick jag avbetalningsplan men då var skadan redan skedd.

Jag har 2 misskötta krediter som jag håller på att avbetala hos Inkasso.

Men på min UC så står det :

BETALNINGSANMÄRKNINGAR OCH ANDRA ANMÄRKNINGAR
- Inga anmärkningar finns registrerade.

Betyder det att mitt "trassel" inte syns ?

Vilken tur för dig :) vilka krediter är det?

Trustbuddy som åkte till Alektum Inkasso . Var uppe på 13 lax men nu har jag betat av till under 4.

Mitt lån hos Vivus ligger hos deras inkasso och har gjort så ett bra tag. Betalar en tusenlapp i månaden.

Håller på att vänta ut en massa UC-förfrågningar så jag kan få ett fint o stort banklån med min lägenhet som säkerhet och sanera bort alla jävla skitlån.

Så vill inte att det ska finnas nå spår av Inkasso på UC :)

Jag har 2 misskötta krediter som jag håller på att avbetala hos Inkasso.

Trustbuddy som åkte till Alektum Inkasso . Var uppe på 13 lax men nu har jag betat av till under 4.

Mitt lån hos Vivus ligger hos deras inkasso och har gjort så ett bra tag. Betalar en tusenlapp i månaden.

"Misskött kredit" i det här fallet syftar inte till att en kredit bara är misskött och hamnat hos inkasso som det verkar som att du menar. Det som åsyftas är anmärkningen som man tilldelas om exempelvis en kreditkortsskuld som finns registrerad hos UC förfaller som är en anmärkning man tilldelas, som heter "Misskött kredit". Man tilldelas inte några sådana anmärkningar för att sms-lån går till inkasso exempelvis. Tror varken Trustbuddy eller Vivus varken registrerar sina lån hos UC eller kan orsaka misskötta krediter i den form som åsyftas.

Det är därför du inte kan se anmärkningarna, för att du inte har några :) Att du har skulder hos inkassobolag registreras inte någonstans som någon sorts anmärkningar.

Senast ändrad:
"Misskött kredit" i det här fallet syftar inte till att en kredit bara är misskött och hamnat hos inkasso som det verkar som att du menar. Det som åsyftas är anmärkningen som man tilldelas om exempelvis en kreditkortsskuld som finns registrerad hos UC förfaller som är en anmärkning man tilldelas, som heter "Misskött kredit". Man tilldelas inte några sådana anmärkningar för att sms-lån går till inkasso exempelvis. Tror varken Trustbuddy eller Vivus varken registrerar sina lån hos UC eller kan orsaka misskötta krediter i den form som åsyftas.

Det är därför du inte kan se anmärkningarna, för att du inte har några :) Att du har skulder hos inkassobolag registreras inte någonstans som någon sorts anmärkningar.

Tack så mkt för att förklara :) Bra att inte sånt syns på UC :)

Tycker inte det stämmer , jag har haft på inkasso men det är ej registrerat i uc , det är nog olika för olika bolag hur de gör. men det kanske har ändrats sig nu
Men hade entercard på inkasso och efter ett halvår kom det ett brev om att det var regat i uc som missbrukad kredit Ifrågasatte det då men de sa bar att de uppgraderat systemet och allt som gått till inkasso vare sig ,man hade skött det eller inte fick anmärkning, Den var i två år har den ej kvar nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp