Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missbruk utan missbruk?

Jag hade på samma sätt som dig lån som ”lånades om” varje månad och några lån som var ett år drygt. Faktum var att KF inte hade några synpunkter på hur nya lånen var utan det var en av långivarna som inkom med invändningar om detta under mitt inledande vilket gjorde att beslutet drog ut på tiden. Jag tror att det viktigaste i ansökan är att man kan påvisa att man gjort ansträngningar för att bryta sitt beteende, att man sökt lösningar och gjort allt man kan för att fixa sin situation. Som jag skrev någon annanstans att man inte ”krånglar” med delgivningskvitton för att förhala och köpa tid, att man svarar när KF ringer etc för att på så sätt visa att man är uppriktig i sina ansträngningar. Jag tror att detta var positivt för mig i min ansökan iaf.

Jag tror att Ditt tillväga gångssätt var det absolut rätta. Att vara ödmjuk inför situationen är nog den ända vägen att gå... Att denna möjlighet med skuldsanering finns är ju bara det en ”skänk från ovan” (nä, jag är inte troende, men ett bra ordspråk :) )
Tror som Du skriver att vara ödmjuk, uppriktig, sanningsenlig och faktisk erkänna sin egen skuld i det hela och samtidigt påvisa ett ”bättre leverne” är nog den rätta/ända vägen att gå...
Bra tänkt och bra jobbat ”Släpptallt”! :)

Jag tror att Ditt tillväga gångssätt var det absolut rätta. Att vara ödmjuk inför situationen är nog den ända vägen att gå... Att denna möjlighet med skuldsanering finns är ju bara det en ”skänk från ovan” (nä, jag är inte troende, men ett bra ordspråk :) )
Tror som Du skriver att vara ödmjuk, uppriktig, sanningsenlig och faktisk erkänna sin egen skuld i det hela och samtidigt påvisa ett ”bättre leverne” är nog den rätta/ända vägen att gå...
Tack :) Jag tror så också och bestämde mig direkt i denna process att gå all-in och var inställd på att leva med utmätning i många år. Det gjorde att jag aldrig funderade på att invänta påminnelser från KF för att köpa tid t ex utan hela tiden visa att jag gör rätt för mig.

Hur går det för dig med flytt och funderingar?

Hur går det för dig med flytt och funderingar?

Tackar som frågar :)
Flytten går av stapeln nu på lördag. Mycket att stå i ! Lite fööör mycket förmodligen! Mitt i bokslutstider på mitt arbete, grubbel inför min situation, många praktiska ting med flytten, etc har nog generat i den yrsel som jag känner dagligen... :(
Dock känner jag samtidigt en skön känsla i just att flytta... Billigare boende, men ett minst lika trevligt sådant!
När jag har ”landat” i nya boendet måste dock även jag ta tag i min skuld situation då den dessvärre är mig övermäktig...
...men just här & nu försöker jag hålla mig över vattenytan genom fokusering på enkom mitt arbete samt stundande flytt ! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp