Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missade delgivningsman

Hej,
Missade att en delgivningsman varit hemma hos mig igår 180605. Har inte möjlighet att skicka in delgivningen för än på måndag. Är det stor chans att hen hinner söka mig hemma/på arbetet/skola igen innan dess? Vill helst lösa det här så smidigt som möjligt då jag börjar nytt jobb på måndag och inte vill få besök där det första som händer.
Hoppas ni kan hjälpa mig.

Så skulle det nog kunna bli...om de vet vart du arbetar?!? Är du bortrest en längre tid eftersom du inte postat delgivningen i tid?

Lämnade han inte en lapp med telefonnummer? Det brukar de göra. Men att han skulle besöka dig på nya jobbet behöver du nog inte vara orolig över, om han inte är synsk. Han kan ju inte veta att du har fått nytt jobb.

Jag har blivit delgiven ganska många gånger, både av poliser och privata delgivningsmän. De brukar vara lätta att ha att göra med, även om man som jag sällan eller aldrig svarar i telefon på okända nummer, inte är hemma så ofta, och inte är så snabb med att höra av sig till dem när de lämnar lappar i postlådan heller.

(Jag har f.ö aldrig blivit uppsökt på jobbet, trots att jag har haft kända arbetsgivare som de garanterat har visst om. Någon gång har jag blivit uppringd på jobbet dock. )

Hur vet du att han varit hos dig?

Ring in och delge, ingen garanti men.

Lämnade han inte en lapp med telefonnummer? Det brukar de göra. Men att han skulle besöka dig på nya jobbet behöver du nog inte vara orolig över, om han inte är synsk. Han kan ju inte veta att du har fått nytt jobb.

Jag har blivit delgiven ganska många gånger, både av poliser och privata delgivningsmän. De brukar vara lätta att ha att göra med, även om man som jag sällan eller aldrig svarar i telefon på okända nummer, inte är hemma så ofta, och inte är så snabb med att höra av sig till dem när de lämnar lappar i postlådan heller.

(Jag har f.ö aldrig blivit uppsökt på jobbet, trots att jag har haft kända arbetsgivare som de garanterat har visst om. Någon gång har jag blivit uppringd på jobbet dock. )

Förlåt för dum fråga, men när blir man delgiven av polisen?

Vid misstanke om brott.
Lite samma som KFM delger dig att du har någon som vill ha sina pengar så delger dig polis misstanke om brott för att dom vill att du ska veta att du är misstänkt.
Inget av det är kul ska sägas :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp