Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missad betalning vid skuldsanering

God afton alla kämpar där ute!

Jag har pågående skuldsanering där jag betalar månadsbelopp till KFM.
De betalar ju ut sen årsvis till fordringsägare.

Idag fick jag brev från Ghotia inkasso om missad betalning från skuldsaneringen??

Har mailat till gothia och KFM.
Är det min uppgift att se till att betalningen blir rätt?
Är ju KFM som betalar ut.
Nån som fått samma nån gång?

Idag fick jag brev från Ghotia inkasso om missad betalning från skuldsaneringen??

Hur länge har du haft saneringen? Det kan inte vara så att du råkat fylla i fel belopp när du gjort en tidigare betalning? Kontakta skuldsan och fråga så att det inte blivit någon miss :)

Annars är väl det enda man ska ha koll på att rätt sunma betalas in under rätt månad och att man begär omprövning om ekonomin ändras avsevärt.

Snart två år, har aldrig betalt något själv förutom varje månad till kfm.

Snart två år, har aldrig betalt något själv förutom varje månad till kfm.
Det måste ju va kfm som gjort fel då det är dom som fördelar pengar 1gång/år. Tror inte du behöver va orolig :)

Några veckor gammal tråd, men blir nyfiken på om du fick detta brev efter den årliga utbetalningen skedde från KF till Dina borgenärer eller var det mellan dessa tillfällen?

Jag tänker att på mitt eget beslut, så framgår det att mina inbetalade pengar betalas ut årligen i slutet på maj under hela min skuldsanerings period...

Fick brevet efter kfm betalat ut den årliga utbetalningen. De skrev att de i te fått betalt. Ringde dom 3 gånger om detta och de skulle återkomma sa de varje gång men ringde aldrig upp..

4 e gången jag ringde skulle de kolla o höra av sig till kfm. Har inte hört nått sen dess

Fick brevet efter kfm betalat ut den årliga utbetalningen. De skrev att de i te fått betalt. Ringde dom 3 gånger om detta och de skulle återkomma sa de varje gång men ringde aldrig upp..

4 e gången jag ringde skulle de kolla o höra av sig till kfm. Har inte hört nått sen dess

Jaha, ja de va detta ja misstänkte oxå :(

Är själv orolig för detta. Följer mina skulder inne hos inkassobolagen & ett inkassobolag (Sileo Kapital) har spaltat upp mina skulder med 5 avbetalningsdatum, maj 2020, maj 2021 osv...och med den summa som dom förväntar sig få utbetalt vid varje tillfälle.

Dock får inte ja denna summa att stämma med mina egna beräkningar. De dom har angivet är mig veterligen baserat på 5 skulder som jag hade hos dom, men för ca 1 månad sedan, så försvann helt plötsligt 2 skulder. Står som avslutade och ja har ingen aning om vart de tagit vägen.

Även andra skulder återkallades från KF precis när mitt beslut gick igenom. Har ingen aning om vart de tagit vägen :(

Jaha, ja de va detta ja misstänkte oxå :(

Är själv orolig för detta. Följer mina skulder inne hos inkassobolagen & ett inkassobolag (Sileo Kapital) har spaltat upp mina skulder med 5 avbetalningsdatum, maj 2020, maj 2021 osv...och med den summa som dom förväntar sig få utbetalt vid varje tillfälle.

Dock får inte ja denna summa att stämma med mina egna beräkningar. De dom har angivet är mig veterligen baserat på 5 skulder som jag hade hos dom, men för ca 1 månad sedan, så försvann helt plötsligt 2 skulder. Står som avslutade och ja har ingen aning om vart de tagit vägen.

Även andra skulder återkallades från KF precis när mitt beslut gick igenom. Har ingen aning om vart de tagit vägen :(
Uträkningen kfm gjort där det står vad varje långivare ska få tillbaka måste gälla iaf...? Där står ju svart på vitt vad dom ska få tillbaka under 5 år.

Uträkningen kfm gjort där det står vad varje långivare ska få tillbaka måste gälla iaf...? Där står ju svart på vitt vad dom ska få tillbaka under 5 år.

Jo precis, men det stämmer absolut inte med vad som framgår inne på Mina sidor hos Sileo, vilket för övrigt, har gjort en jäkla snygg uppspaltning av mitt ärende.

Jo precis, men det stämmer absolut inte med vad som framgår inne på Mina sidor hos Sileo, vilket för övrigt, har gjort en jäkla snygg uppspaltning av mitt ärende.
Måste logga in på min mans sidor och se hur det ser ut där då :))

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp