Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Missad betalning skuldsanering

Borgenären i fråga ansåg att min inkomst var felaktig/för låg. Hade jobbat otroligt mkt extra åren fram till min sanering för att kunna betala allting (vilket inte gick ändå). Omprövningen avslogs då jag berättade varför det såg ut så o att jag inte hade fortsatt m det. Ändå låg min lön i min betalplan några tusen högre än vad jag eg hade om jag endast jobbat exakt min ord tid.
Fattar jag det rätt att din inkomst var lägre än vad som stog i beslutet och att borgenär omprövade för att avsluta din skuldsanering trots att du betalade för dig och levde på mindre för att kämpa att betala för dig?

Dom bör ha omprövat för att du ska betala mindre i så fall om något tänker jag.

Hur mycket handlade det om som du låg under vad som stog i beslutet?

Fattar jag det rätt att din inkomst var lägre än vad som stog i beslutet och att borgenär omprövade för att avsluta din skuldsanering trots att du betalade för dig och levde på mindre för att kämpa att betala för dig?

Dom bör ha omprövat för att du ska betala mindre i så fall om något tänker jag.

Hur mycket handlade det om som du låg under vad som stog i beslutet?
Ja alltså, mitt beslut låg ca 2000-3000 kr (kommer inte ihåg exakt) över vad jag förväntades tjäna i snitt per månad utan någon som helst övertid.
Dock var det ju så att innan min sanering vann laga kraft sept-17 el de första 6 månaderna 2017 o åren därinnan hade jag jobbat väldigt mkt övertid så när borgenären i fråga tog en kreditupplysning så såg jag ju ut att ha en mkt högre inkomst. Det var det som de hade invändning mot.
Men då när denna omprövning kom 2018 så kunde jag ju visa att så var inte fallet längre utan jag låg just då runt lönen i beslutet. Därmed blev det oxå avslag.
Jobbar i vården så jag tillsammans m handläggaren kom överens att sätta inkomsten lite högre. Nästintill omöjligt att det inte blir extrapass i mitt jobb. Men jag nekade väldigt många pass oxå för hälsan började ta stryk av att jag jobbat extremt mkt under flera år o knappt någon semester.

Hur fungerar det om msn missar ngra inbetalningar! Och man inte kan betala ikapp, har ingen att få hjälp av.
Kan man få de månaderna förlängt då?
Ompröva? Förbättra sig, hjälo m ekonomin.

Kan man ha stående överföring till kf om man har skukdsanering. Risken är ju att det händer man missar pga olika saker, sjukdom...

Hur fungerar det om msn missar ngra inbetalningar! Och man inte kan betala ikapp, har ingen att få hjälp av.
Kan man få de månaderna förlängt då?
Ompröva? Förbättra sig, hjälo m ekonomin.

Kan man ha stående överföring till kf om man har skukdsanering. Risken är ju att det händer man missar pga olika saker, sjukdom...
Kan du inte betala pga av försämrad ekonomi så får du ompröva. Betalar du inte kan borgenärerna ompröva och du riskerar att bli av med saneringen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp