Nej.Får man meddelande på Kivra när borgenär begärt omprövning?
Du blir kontaktad av KFM. Det blev jag. Fick en omprövning emot mej alldeles i början av min sanering (typ inpå år 2). Det fick jag veta först när KFM kontaktade mej.Hur får man reda på det då?
Får man fråga varför omprövning inkom?Du blir kontaktad av KFM. Det blev jag. Fick en omprövning emot mej alldeles i början av min sanering (typ inpå år 2). Det fick jag veta först när KFM kontaktade mej.
Borgenären i fråga ansåg att min inkomst var felaktig/för låg. Hade jobbat otroligt mkt extra åren fram till min sanering för att kunna betala allting (vilket inte gick ändå). Omprövningen avslogs då jag berättade varför det såg ut så o att jag inte hade fortsatt m det. Ändå låg min lön i min betalplan några tusen högre än vad jag eg hade om jag endast jobbat exakt min ord tid.Får man fråga varför omprövning inkom?
Så de hade på ngt sätt kollat upp din inkomst? På skatteverket iomed deklaration kanske? Antar att de handlade om ganska mkt mer pengar eftersom de gav sig på att lämna in en omprövningBorgenären i fråga ansåg att min inkomst var felaktig/för låg. Hade jobbat otroligt mkt extra åren fram till min sanering för att kunna betala allting (vilket inte gick ändå). Omprövningen avslogs då jag berättade varför det såg ut så o att jag inte hade fortsatt m det. Ändå låg min lön i min betalplan några tusen högre än vad jag eg hade om jag endast jobbat exakt min ord tid.
De tog kreditupplysning efter att inkomstuppgifterna var uppdaterade.Så de hade på ngt sätt kollat upp din inkomst? På skatteverket iomed deklaration kanske? Antar att de handlade om ganska mkt mer pengar eftersom de gav sig på att lämna in en omprövning
Låter märkligt att dom redan skulle fått in 27 oktober då betalningen för varje månad ska vara kronfogden till handa den siste.. då låg du ju juridiskt sätt fortfarande 2 back "bara", augusti och septemberPrecis 3 månader back. Juli senast betald.