Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Missad betalning skuldsanering

Kan vara bra att veta att det går begära verkställighet av de missade betalningarna. Eller "begära löneutmätning" som det heter här.
Det läggs då på 600 kr på per mål, är det 15 skulder man har och alla begär det så blir det 18 k extra bara där. Man får sedan full verkställighet på det, tex löneutmätning och där tar man ingen hänsyn till att det ska betalas något i en skuldsanering.

Är inte så vanligt men jag hade något samtal från ett lite mindre inkassobolag för någon vecka sedan som undrade kring förfarandet, dom hade några som slarvat med betalningen och tänkte gå fram hårt med det.

Vad händer om man inte betalar novembers betalning till skuldsaneringen?
Men man betalar in beloppet i december.
Får borgenärerna veta att jag inte betalat? Eftersom KF meddelar borgenärerna 4 gr/år och december är en sådan månad, finns det en risk för det?
Händer inget om du betalar i fatt nästa månad. Missade första inbetalningen själv. Ringde fogden sa att ja missade den och att ja ska betala i fatt månanden efter var inga problem alls

Händer inget om du betalar i fatt nästa månad. Missade första inbetalningen själv. Ringde fogden sa att ja missade den och att ja ska betala i fatt månanden efter var inga problem alls
Att ringa spelar ingen roll kan vara bra att veta. Spara den tiden

Men kanske beror på summan också? Jag ska betala 17.000kr. Så det är ganska stor summa. Hur mkt låg du efter med?
Låg efter med ganska stor summa, 12`000:- , Men nu är jag färdig med saneringen och betalat sista betalningen en månad för sent.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp