Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag ligger kvar på 6,1, som jag har haft rätt länge nu. Sedan jag fick 6,1 så har jag

A) Höjt min taxerade inkomst. Marginellt, men ändå.

B) Sänkt min utnyttjade (enda synliga) kredit från typ 20k av 25k utnyttjat till 0 kr utnyttjat.

C) Blivit av med en betalningsanmärkning.

Ingen förändring här samma uc samma score även hade amrterat extra på bostadsrätt 30tkr extra bara FÖR ATT FÖRSTÅ HUR SCORE FUNKAR?
men ingen förändring står på 745 som förut
Men men , imorgon försvinner en ff och sedan på 30/8 en till , vi får se hur det går till???
Hoppas att jag kan nå till 963 min mål;)

Hej

Har en gammal (1år) kredit som är betald för 10 månader sedan på qliro som syns på UC. Det står beviljad kredit 3000 och utnyttjad kredit 3000.

Efter att ha mailat qliro så säger dem att skulden är borta och att jag ska kontakta UC istället. Kontaktar då UC som säger att jag ska kontakta qliro!

Vad borde mitt nästa steg vara?

Hej

Har en gammal (1år) kredit som är betald för 10 månader sedan på qliro som syns på UC. Det står beviljad kredit 3000 och utnyttjad kredit 3000.

Efter att ha mailat qliro så säger dem att skulden är borta och att jag ska kontakta UC istället. Kontaktar då UC som säger att jag ska kontakta qliro!

Uc kan inte ta bort nånting. De lägger ut vad som reporteras till de. Det är Qliro som ska avsluta krediten.
Eftersom det står att krediten är förbrukad , misstänker jag att detta ligger hos Qliro.

Hej

Vad står det när du loggar in på Qliro? Finns det någon kredit där eller är helt tomt?

Hej

Kolla så det inte står "Avslutad 20xx-xx-xx" under, min Qliro-kredit står som maxnyttjad, men kollar man under så står den som avslutad och räknas därmed inte längre.

Efter uppdateringen tror jag min UC har fått spratt.

Hade 18% risk innan uppdateringen, det som drog ner mitt betyg var två kreditkort.

Ett var 25.000 (utnyttjat 15.000)
Ett var 20.000 (utnyttjad 10.500)

Jag betalade ner den ena till 0 men den har inte registrerats som avslutad än.
Den andra betalade jag ner till 5.000.

Nu är mitt betyg 3.8%. Sjönk nästan 15% för att betala av ett kort helt. Ganska sjukt

Kommer betyget sjunka mer i september då troligen det ena kortet står som avslutat då?

Kolla så det inte står "Avslutad 20xx-xx-xx" under, min Qliro-kredit står som maxnyttjad, men kollar man under så står den som avslutad och räknas därmed inte längre.
Precis, går du in på Kreddy så ser du enbart aktiva lån/krediter, lite lättare att se där.

Efter uppdateringen tror jag min UC har fått spratt.

Hade 18% risk innan uppdateringen, det som drog ner mitt betyg var två kreditkort.

Ett var 25.000 (utnyttjat 15.000)
Ett var 20.000 (utnyttjad 10.500)

Jag betalade ner den ena till 0 men den har inte registrerats som avslutad än.
Den andra betalade jag ner till 5.000.

Nu är mitt betyg 3.8%. Sjönk nästan 15% för att betala av ett kort helt. Ganska sjukt

Kommer betyget sjunka mer i september då troligen det ena kortet står som avslutat då?

Nej precis så är det, högt nyttjade kreditkort är att jämföra med betalningsanmärkning enligt UC, förmodligen för att maxade kreditkort är steget innan betalningsanmärkningar enligt den historik de sitter på. Jag gjorde liknande resa som dig.
Det räcker inte att endast betala ner till 0, du behöver meddela banken att kreditkortet ska tas bort/avslutas. Du kan nog räkna med ytterligare förbättringar av betyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp