Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Ditt kunnande med "Min-UC" samt kreditkort och dess påverkan för betyget är för övrigt ovärderligt för forumet Korpen.
Du har riktigt bra koll här medan vi andra mest får chans i brist på kunskap och bättre vetande :D

Ditt kunnande med "Min-UC" samt kreditkort och dess påverkan för betyget är för övrigt ovärderligt för forumet Korpen.
Du har riktigt bra koll här medan vi andra mest får chans i brist på kunskap och bättre vetande :D
Tack. Raka motsatsen till förrut så har jag följt betyget slaviskt det senaste året.

Det måste man nog göra om man vill lösa den här prikära situationen.
Jag är som på nålar nu, om två veckor kommer en drastisk förändring. Endast en enda anmärkning kvar och 28% nyttjat kreditkort.
Borde fan göra susen.

Det måste man nog göra om man vill lösa den här prikära situationen.
Jag är som på nålar nu, om två veckor kommer en drastisk förändring. Endast en enda anmärkning kvar och 28% nyttjat kreditkort.
Borde fan göra susen.
Jag ligger på 25% nyttjat kreditkort med ett nuvarande betyg på 0.6.

Däremot så har du nog färre förfrågningar (Jag har 6 stycken) samt 1 anmärkning.

Däremot så har du nog färre förfrågningar (Jag har 6 stycken) samt 1 anmärkning.
oja, men ville påvisa att mera sänknig av kortkrediten kommer inte påverka speciellt mycket.
nått som är synd är att bolagen rapporterar alltid in saldot, fastän man inte nyttjar krediten. Jag nyttjar inte kortkrediten just nu men mitt nuvarande saldo kommer ju på kreditkortsräkningen först i dagarna och ska betalas i slutet av denna månad. Trots detta rapporterar banken in saldot till UC.

Korpen, däremot så påverkar det väl om man som i mitt fall går ifrån 102% nyttjat kreditkort till 25% nyttjat.

Korpen, däremot så påverkar det väl om man som i mitt fall går ifrån 102% nyttjat kreditkort till 25% nyttjat.
Jo väldigt mycket. Sen har jag inte listat ut men tror att maxad stor kontokredit i jämförelse med inkomst är än värre för kreditbetyget. Jag hade kontokredit på 60.000 och den maxad tryckte upp betyget med minst 10 jämfört med när den ligger vid 25% nyttjande. När jag tog ett nytt blanco utan att lösa min maxade kontokredit stack mitt betyg iväg som att jag mer eller mindre hade fått en anmärkning. Över 30 låg betyget på då i en månad.

Vet inte om jag har förstått dig rätt
Men du tog ett blancolån och lät kontokreditet vara "maxat" även då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp