Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Kreddy verkar inte alls hänga med i verkligheten. Jag jag haft samma kreditbetyg och skuldsaldo nu i tre månader trots ff som försvunnit och skulder minskat‍♂️
Tror dem behöver utveckla den mer...
Min uppdaterades förra månaden men ännu har inget hänt denna månad.

Men hur kan du då se att det är uppdaterat, är det något alls som ändrar sig?

Om man går in på ”lån&krediter” så står där när nästa uppdatering ska ske. På min står där just nu; ”nästa uppdatering om 31 dagar”

Om man går in på ”lån&krediter” så står där när nästa uppdatering ska ske. På min står där just nu; ”nästa uppdatering om 31 dagar”
Men så skriver de alltid fast inget har hänt. Det verkar gå helt efter kalender(20:e varje månad) och är helt frikopplat från själva kredituppdateringen. Jag tror helt enkelt inte att din uppdatering har gjorts på ett tag, men du borde i allafall ha sista majs siffror, för annars kan det vara att din kreditgivare inte sköter rapporteringen till UC. Jag gissar att du inte prenumererar på MinUC, så att du kan kontrollera krediterna där?

Kreddy uppdaterat nu!
Men precis som uc, syns inte mina 150k blanco från marginalen som jag tog i mitten av juni.
Är det någon som har lån hos marginalen bank och kan bekräfta att deras lån syns på uc?
Jag är nästan säker på att de inte hunnit reportera till uc bara så det kommer synas vid nästa uppdatering.

Suck. Registrerade mig hos ett hyrbilsfirma, vilka i sin tur tog en FULL UC när jag skapade mitt konto. Aldrig vart med om liknande :(

Så less jag blir.

Men så skriver de alltid fast inget har hänt. Det verkar gå helt efter kalender(20:e varje månad) och är helt frikopplat från själva kredituppdateringen. Jag tror helt enkelt inte att din uppdatering har gjorts på ett tag, men du borde i allafall ha sista majs siffror, för annars kan det vara att din kreditgivare inte sköter rapporteringen till UC. Jag gissar att du inte prenumererar på MinUC, så att du kan kontrollera krediterna där?

Nej det gör jag inte. Men det ska väl ibte påverka?

Suck. Registrerade mig hos ett hyrbilsfirma, vilka i sin tur tog en FULL UC när jag skapade mitt konto. Aldrig vart med om liknande :(

Så less jag blir.

Vilken hyrbilsfirma var det?

Jag brukar alltid hyra av Hertz. De har aldrig bråkat om kreditupplysningar och sånt trams. Har hyrt av dem trots skuldsaldo hos KFM. Och om man vill vara på den säkra sidan när man ska hyra bil, så boka hyrbilen online, och hämta nycklarna i en nyckelautomat. Då behöver man heller inte vara orolig för att bli nekad vid disk.

Hur säkra är ni på att om något "fyller 6 månader" så ändras/förbättras (?) betyget?
Mitt har stått på 0,7 i snart ett år o_O
Fast jag kanske inte kan få bättre betyg?
Jag har 1 ff och ett avbetalt lån som "fyllde" 6 månader i Juni..
Jag vill också!! :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp