Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag vet faktiskt inte.
Men jag antar att Klarna tog en "Full UC" eftersom den registrerades som förfrågning på MIN UC?
Nu har jag 6st förfrågningar jag hade 5?

Hur vet man om det är en full UC?

Jag vet faktiskt inte.
Men jag antar att Klarna tog en "Full UC" eftersom den registrerades som förfrågning på MIN UC?
Nu har jag 6st förfrågningar jag hade 5?

Hur vet man om det är en full UC?

Under mina förfrågningar så står det så här -:
1 fråga har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen
Datum Belopp kr Frågeställare
2018-06-12 30.000 Northmill AB

En förfrågan där beloppet är synligt borde ha större påverkan eftersom
Bankerna ser inte om ens lån blev beviljat eller inte?

Tex jag har en förfrågan från Qliro
På 350.000 som försvinner nu inom en
Månader som borde ha större påverkan än en blank förfrågan?

En förfrågan där beloppet är synligt borde ha större påverkan eftersom
Bankerna ser inte om ens lån blev beviljat eller inte?

Tex jag har en förfrågan från Qliro
På 350.000 som försvinner nu inom en
Månader som borde ha större påverkan än en blank förfrågan?
En ”blank” förfrågan är det värsta man kan få, den skapas då ett inkassobolag tar en kreditupplysning vilket numera är brukligt då ett ärende hos Inkasso inte har betalats och ska bli föremål för ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten.Det låter konstig men är faktiskt så att en ”blank” kreditförfrågan kan sänka scoringen mer än en betalningsanmärkning.

En ”blank” förfrågan är det värsta man kan få, den skapas då ett inkassobolag tar en kreditupplysning vilket numera är brukligt då ett ärende hos Inkasso inte har betalats och ska bli föremål för ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten.Det låter konstig men är faktiskt så att en ”blank” kreditförfrågan kan sänka scoringen mer än en betalningsanmärkning.
Jag menar en förfrågan som tex lendo tar, en utan belopp. Blank kanske är något annat?

Jag menar en förfrågan som tex lendo tar, en utan belopp. Blank kanske är något annat?
Ja en blank förfrågan är något helt annat är förödande för ditt kreditbetyg. Det heter blank för att den som tar en upplysning på dig inte kan se vem som frågat, men du kan se det på din egen förfrågan. Annars är det ganska vanligt att förfrågningar utan belopp görs och de påverkar inte mer än en med belopp.

Utnyttjad kontokredit gick ner från ca 1700 till ca 270 kr. Påverkade inte betyget, still 0.4

Förstår någon detta.

När jag loggar in på "Min UC" då står det att mitt kreditbetyg är 12.5%
Så har det stått ett par veckor.

Men på Kivra fick jag en UC-upplysning utav Klarna och där står det såhär.

Med hjälp av riskprognoser bedömer UC hur stor sannolikheten är att du kan få betalningsproblem inom de närmaste 12
månaderna. Prognosen används för att utvärdera din kreditvärdighet. Prognosen beräknas av UC och baseras på både din
information och statistik över alla invånare i Sverige som är 18 år och uppåt. Sker det förändringar i dina uppgifter kan de också påverka prognosen.

Riskprognos : 9.82%

WTF?
Jag vet att Collector betalkoll tar microUC och då är det bättre kreditbetyg (så var det för mig så tex full uc 5,9 och micro uc 1,2)
Det står ju vilket företag som tog FF

Senast ändrad:
Kreddy fortfarande inte uppdaterats alls. Mina lån från juni fortfarande inte registrerats på UC... ingen funkar längre:D
#Terry har något uppdaterats för dig ännu?

Kreddy verkar inte alls hänga med i verkligheten. Jag jag haft samma kreditbetyg och skuldsaldo nu i tre månader trots ff som försvunnit och skulder minskat‍♂️
Tror dem behöver utveckla den mer...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp