Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

En fråga som varit lite oklar här på forumet.
Var är bäst ur UC-perspektiv:

A) Att ha ett kreditkort på 10.000 som man har utnyttjat med 0 kronor
B) Att slutbetala sitt kreditkort helt så att den på UC står som avslutad?

Vet någon med säkerhet?

Provar fråga detta igen.

Tackar för svaret.
Du har koll som vanligt.

Vet du hur det står till med användning av det,
Är det stor skillnad om man nyttjat 5% kontra 40%?

(Kreditkort på 10.000)

Tackar för svaret.
Du har koll som vanligt.

Vet du hur det står till med användning av det,
Är det stor skillnad om man nyttjat 5% kontra 40%?

(Kreditkort på 10.000)
Jag tror det absolut, håller på och undersöker det just nu med mitt eget betyg. Återkommer när jag fått uppdatering.

Hur mår ni?
Sitter som på nålar varje natt och loggar in på UC, och hoppas på förändring. Slappna av lite annars kommer ni att hamna på psyket.

Jo tack jag mår bra. Det finns folk som kollar väderleken varje dag, eller hur det har gått i fotbollsallsvenskan. Jag kollar Min UC. Alla har vi olika intressen, men det måste väl finnas sämre saker att vara intresserad av än sin privatekonomi.

Jag betalade ner mitt kreditkort hos Remember från 95% till ca 45%. Ingen skillnad i kreditbetyg hos UC. Står kvar på 11,3%. Inga nya lån eller förfrågningar.

Da Vinci-koden verkar lättare att lösa än UC-koden....

Förstår någon detta.

När jag loggar in på "Min UC" då står det att mitt kreditbetyg är 12.5%
Så har det stått ett par veckor.

Men på Kivra fick jag en UC-upplysning utav Klarna och där står det såhär.

Med hjälp av riskprognoser bedömer UC hur stor sannolikheten är att du kan få betalningsproblem inom de närmaste 12
månaderna. Prognosen används för att utvärdera din kreditvärdighet. Prognosen beräknas av UC och baseras på både din
information och statistik över alla invånare i Sverige som är 18 år och uppåt. Sker det förändringar i dina uppgifter kan de också påverka prognosen.

Riskprognos : 9.82%

WTF?

Så kan det vara för mig också ibland.

Kan bli mindre i procent ibland vid UC ansökan. Antar att när dom söker hos UC så kan dom välja bort vissa bitar.

Förstår någon detta.

När jag loggar in på "Min UC" då står det att mitt kreditbetyg är 12.5%
Så har det stått ett par veckor.

Men på Kivra fick jag en UC-upplysning utav Klarna och där står det såhär.

Med hjälp av riskprognoser bedömer UC hur stor sannolikheten är att du kan få betalningsproblem inom de närmaste 12
månaderna. Prognosen används för att utvärdera din kreditvärdighet. Prognosen beräknas av UC och baseras på både din
information och statistik över alla invånare i Sverige som är 18 år och uppåt. Sker det förändringar i dina uppgifter kan de också påverka prognosen.

Riskprognos : 9.82%

WTF?
Terry, de ser olika betyg beroende på vilken uc de tar. Tar de en microuc eller mindre uc, ser de inte allt. Då blir betyget bättre.
Gillar att klagans inte tog full uc.
Eller...
Din betyg har förbättrats men inte uppdaterats så du ser det ännu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp