Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Fick ett meddelande på mail om att jag uppnått ett mål men när jag loggar in på minuc/kreditkollen står det inget

Men jag väntar ivrigt på månadsuppdateringen då jag har amorterar/betalat in extra på två kreditkort :)

Jag är ganska säker på att "nya" månadsuppdateringen kommer 00.00 inatt så det ska bli spännande att se vad som händer.
Själv får man vänta 1 månad till innan det blir någon skillnad men jag är ganska säker att jag då går ifrån 12.5% till 7-8% om inte bättre.

Fick ett meddelande på mail om att jag uppnått ett mål men när jag loggar in på minuc/kreditkollen står det inget

Men jag väntar ivrigt på månadsuppdateringen då jag har amorterar/betalat in extra på två kreditkort :)
Kreddy ligger också ner nu. Betyder nog att det kommer uppdateras snart

uppdateras ens underskott av kapital varje månad också beroende på om skatteverket godkänt ens ändring i deklarationen?

Den här frågan finns säkert svaret på x antal sidor i denna tråd men orkar inte leta genom 277 sidor.

Om UC uppdateras kl.00.00 runt den 17:e, varför står det på alla krediter att senaste uppdateringen är 31:a maj tex? Då stämmer väl inte summan då man har ammorterat X summa mellan 17:e och 31:a ?

Bolagen, säg Euroloan/Balanzia/nystartfinans/Remember/Collector och allt vad dom heter har på sig till den sista varje månad att rapportera in till UC. Så exempelvis så skickar dom det 31 juni till UC. Sen antar jag att det ska in i deras system, sammanställas, sållas och dylikt och sen publiceras väl förändringen då ungefär 2 till 3 veckor senare.
Handlar nog om att det tar tid helt enkelt.
Hade varit omöjligt att uppdatera det i realtid.

Bolagen, säg Euroloan/Balanzia/nystartfinans/Remember/Collector och allt vad dom heter har på sig till den sista varje månad att rapportera in till UC. Så exempelvis så skickar dom det 31 juni till UC. Sen antar jag att det ska in i deras system, sammanställas, sållas och dylikt och sen publiceras väl förändringen då ungefär 2 till 3 veckor senare.
Handlar nog om att det tar tid helt enkelt.
Hade varit omöjligt att uppdatera det i realtid.
Bankerna skickar inte in per den sista i varje månad utan det är siffrorna från den sista som skickas in. När detta sker är nog olika från bank till bank, men bör nog ske för samtliga den första veckan i den nya månaden i allafall. Ska bli intressant att se då jag betalade in på en kredit några dagar in på ny månad men banken räknade det som att jag betalat in i tid. Få se om hur detta rapporteras in till UC, kommer den inbetalningen med.

Oj,
Det märks att det är semestertider.
Fortfarande ingen uppdatering på minUC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp