Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Blev av med en FF inatt. Betyget gick från 3.4 till 2.0 Rätt stor inverkan alltså med bara en FF!

Riktigt bra.
Får man fråga hur många FF du har nu ?

4st. Men blir inte klok på betygen. När min nya årsinkomst kom förra månaden gick betyget från 0.9 till 3.2, och då ökade jag ändå årsinkomsten med drygt 200.000...

Ska bli spännande när krediterna uppdaterats, då jag sen förra månaden har avslutat två kreditkort om totalt 26.000kr. Så numera har jag bara ett kreditkort och ett blanco som snart är avbetal :)

4st. Men blir inte klok på betygen. När min nya årsinkomst kom förra månaden gick betyget från 0.9 till 3.2, och då ökade jag ändå årsinkomsten med drygt 200.000...

Ska bli spännande när krediterna uppdaterats, då jag sen förra månaden har avslutat två kreditkort om totalt 26.000kr. Så numera har jag bara ett kreditkort och ett blanco som snart är avbetal :)

Oj från 0,9 till 3,2 utan att gjort något som skulle vara negativt.
Riktigt pissigt.
Önskar dock att jag låg på 3,2 hehe.

Oj från 0,9 till 3,2 utan att gjort något som skulle vara negativt.
Riktigt pissigt.
Önskar dock att jag låg på 3,2 hehe.
Vet inte vad hans totala årsinkomst är, men ju mer man tjänar desto mer krävs det för att få bra betyg, man blir jämförd med personer i annan grupp.

Vet inte vad hans totala årsinkomst är, men ju mer man tjänar desto mer krävs det för att få bra betyg, man blir jämförd med personer i annan grupp.

Gick från 74.000 i årsinkomst till drygt 270.000. Hade vid tillfället synliga skulder på drygt 20.000 varva blanco 11000 och kreditkort 9000. Beviljad 26000 på kreditkorten.

Har sedan dess betalat av blancolånet och kreditkorten. Avslutat bägge krediterna, skaffat ett nytt kreditkort om 20.000 och misstänker att typ 2000kr kommer stå som nyttjat med uppdateringen denna månad. Ska bli spännande och se om/hur det påverkar betyget :) Min skulsättningsgrad är betydligt lägre nu, ändå är betyget sämre. För stunden.

Dum fråga kanske men kan bankerna se vilken grupp man tillhör ?
Annars fattar jag inte riktigt meningen med betyget om en som har dåligt betyg kan ha bättre ekonomi än en som har bra betyg och tvärtom ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp