Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Min är också uppdaterad, men för mig händer aldrig nånting med betyget denna uppdatering, de händer alltid i början på månaden..

I början på maj hade jag UC 9.4. 8 maj försvann en ff till 6 ff och UC sjönk till 7.2. 15 maj 5 ff kvar UC sjönk till 5.4. Nu vid uppdatering sjönk kreditkort från 37.000 av 50000 till 12000 av 50000 och UC sjönk till 1.8. Så bra kreditbetyg har jag inte haft på flera år trots att jag ligger inte långt ifrån all timemhigh på synlig blanco på UC. Låg nyttjat kreditkort gör underverk för betyget. Ska se till att nolla kortet till augusti när jag hoppas min deklaration är godkänd (jag har kvarskatt samt avdrag, så då lär det dröja så länge). Dessutom har det försvunnit ytterligare 4 ff då.

Ja, inatt. Mitt betyg blev lite SÄMRE när ett blankolån blev avslutat. Nån som har någon idé om varför?
Samma här. AASA avbetalt denna månad och kreditbetyget höjs från 7,9 till 9,4! Vad i helvete!!?

Har uc tagit tillbaka uppdateringen, hade gått ner i morse, är nu tillbaka till samma siffra som igår?

Har uc tagit tillbaka uppdateringen, hade gått ner i morse, är nu tillbaka till samma siffra som igår?
Ibland har jag märkt att kreddy har buggat med kreditbetyget men inte minuc?! Men det kanske är nå sånt.

För mig oförändrat 0.5. Föga förvånande kanske då det son skiljer är typ 750 kr utnyttjat på kreditkort istället för 2300 kr.

Uppdaterat hos mig nu.

9.7% blev 13%

Dock var detta planerat och väntat - Gick ifrån maxat kreditkort hos Euroloan (ifrån 4900 till 10.000 igen) Så när jag ska söka nästa lån igen kommer jag bara att betala 5000 till euroloan.

Ett intressant fenomen dock som skribenten påtalat flertalet gånger för oss alla, maxat kreditkort oavsett om det är 5.000 eller 100.000 är alltså VÄRRE för UC-betyget än såväl anmärkning som 10 förfrågningar. Oerhört sjukt hur jävla mycket det gör på betyget. Man blir förvånad.

För mig va också denna uppdatering lite konstig betyg innan 4,2 % efter 5,2%

Blancolån minskat med 15000 :-
Kreditkort minskat med ca 5000 :-
Samma antal kreditgivare .

Mitt ucbetyg också uppdaterat, från 2,2 till 1,8.
De som skedde var att jag nollade mitt sista kreditkort. Nu har jag ”endast” 10 förfrågningar som kommer droppa av pö om pö så då lär de väl sjunka så jag tillslut hamnar på mycket bra istället för bra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp