Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Uppdateringen gäller uppgifter per den sista i månaden men det tar ju tid för UC att få in och samla ihop alla uppgifter. Därför kommer uppdateringen tidigast den 15:e varje månad.

Jag har dragit på mig väldigt mycket onödiga krediter som äter upp min län. Får ut ca 18.000 efter skatt. Jag skulle behöva ett samlingslån på 170.000 så att jag sänker min månadskostnad och får en avbetalningsplan. Jag har varit i kontakt med bluestep och dom rekommendera mig att vänta till dom tre gamla förfrågningarna försvinner (28/5) innan vi gör en ansökan. Är det någon som fått lån hos dom? Känns som att det kommer vara kört för min del med tanke på hur min uc ser ut

Bilagor

• 83E6B1F5-0273-4BC7-8DF9-E3C45B2F01E2.jpeg
    83E6B1F5-0273-4BC7-8DF9-E3C45B2F01E2.jpeg
    140.4 KB · Visningar: 799
  • EB77279E-B4F1-4B7F-A685-8F3849A4D119.png
    EB77279E-B4F1-4B7F-A685-8F3849A4D119.png
    91 KB · Visningar: 777
Jag har dragit på mig väldigt mycket onödiga krediter som äter upp min län. Får ut ca 18.000 efter skatt. Jag skulle behöva ett samlingslån på 170.000 så att jag sänker min månadskostnad och får en avbetalningsplan. Jag har varit i kontakt med bluestep och dom rekommendera mig att vänta till dom tre gamla förfrågningarna försvinner (28/5) innan vi gör en ansökan. Är det någon som fått lån hos dom? Känns som att det kommer vara kört för min del med tanke på hur min uc ser ut

Helst vänta ut några till..

Som lasse skrev vänta ut helst tills du har bara 3-4 st förfrågningar för att få ett bra lånevilkor, jag har som dig 22 förfrågningar fick lån hos bank norwegian för 23 % ränta vilket betyder lånar du 100000 vilket betyder 23000 kr i ren ränta per år, jag skulle avråda dig det lånet men man kan ha de ett år o inte söka nått mer sen söka hos vanlig bank när förfrågningarna är borta alla

Gör det stor skillnad i bankernas ögon om man har 3, 1, eller 0 ff? Är det kosmetiskt (någon 10-dels % på räntan) eller mer avgörande?

Om du betalar ner din kontokredit så förbättras ditt betyg ganska mycket. Man kan inte tro det för att det bara handlar om några tusenlappar men det gör det.

I det långa loppet gör det en skillnad har haft min uc i 3 månader och betalat av 2 kreditkort för 2 månader sen och ett förra uppdateringen ändå samma svaga kreditbetyg utan anmärkningar märkligt ska avsluta denna tjänst

I det långa loppet gör det en skillnad har haft min uc i 3 månader och betalat av 2 kreditkort för 2 månader sen och ett förra uppdateringen ändå samma svaga kreditbetyg utan anmärkningar märkligt ska avsluta denna tjänst
Märkligt. Har du några nyttjade kreditkort/kontokredit kvar? Själv betalade jag ner mycket på ett kreditkort inför mars och då förbättrades betyget rejält. Nu har jag betalat ner mycket inför maj, få se hur betyget påverkas nu när UC uppdateras.

Hade 4 kreditkort och betalade av 2 av dom månad 1 och en till månad 2 nu blir det månad tre och inget har hänt dåligt ett kreditbetyg bör ju gå ner från svag till bättre när man betalat av 3 av4 kreditkort.. Uc alltså

Hade 4 kreditkort och betalade av 2 av dom månad 1 och en till månad 2 nu blir det månad tre och inget har hänt dåligt ett kreditbetyg bör ju gå ner från svag till bättre när man betalat av 3 av4 kreditkort.. Uc alltså
Men hur mycket har du i kreditbetyg? Inte förändrats något på 2-3 månader?
Många förfrågningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp