Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har gått från att ha 25 anmärkningar till nu 12 stycken. Den 12'e maj så försvinner 3st och ytterligare 2st försvinner 22'a maj (resterande försvinner till och med 6'e jan 2019).
Jag undrar hur era erfarenheter är kring hopp från att ha över 10 anmärkningar till att gå under, vad det gör med kreditbetyget? Jag såg någon skriva att det blev en rejäl skillnad men tänker om fler har den erfarenheten, eller om det var andra faktorer som kan ha spelat in? Mitt kreditbetyg är idag 18.9% och det vore önskvärt om man hamnade under 15% helt klart. I samband med att de senaste anmärkningarna så vart kreditbetyget oförändrat, även om 4 st rök i ett svep....

I övrigt så har jag 0 lån, runt 520k i inkomst, 14 ff.

En förfrågan försvann inatt (från 7 till 6 förfrågningar kvar) och kreditbetyget blev 16,9 % och hade förut 21,0.

Jag känner mig glad även fast betyget är sådär än.... men betyget har stått stilla ett tag. Två förfrågningar försvinner i slutet på maj. Efter det bara 4 förfrågningar kvar (2 i juli och 2 i September) :)

Hos mig påverkas betyget marginellt oavsett om det kommer eller försvinner UC-Förfrågningar. Mycket märkligt.

Jag har gått från att ha 25 anmärkningar till nu 12 stycken. Den 12'e maj så försvinner 3st och ytterligare 2st försvinner 22'a maj (resterande försvinner till och med 6'e jan 2019).
Jag undrar hur era erfarenheter är kring hopp från att ha över 10 anmärkningar till att gå under, vad det gör med kreditbetyget? Jag såg någon skriva att det blev en rejäl skillnad men tänker om fler har den erfarenheten, eller om det var andra faktorer som kan ha spelat in? Mitt kreditbetyg är idag 18.9% och det vore önskvärt om man hamnade under 15% helt klart. I samband med att de senaste anmärkningarna så vart kreditbetyget oförändrat, även om 4 st rök i ett svep....

I övrigt så har jag 0 lån, runt 520k i inkomst, 14 ff.

Har det ändrats nu när du är nere på 9 anmärkningar?

Mitt betyg gick från 16,4 till 14,5 i april. Gick då från 12 anmärkningar till 11. Dock kom inkomstuppgifterna för 2017 in samtidigt, och min inkomst ökade från 290k till 338k, så det kan säkert ha påverkat betyget.
28 maj försvinner 5 anmärkningar till, ska bli spännande att se vad det gör för betyget.

Tyvärr ingen skillnad alls... jag hoppas på en större förbättring runt 20e alt. 1a (som verkar ge en skjuts i betyget nu för tiden).

Har det ändrats nu när du är nere på 9 anmärkningar?

Mitt betyg gick från 16,4 till 14,5 i april. Gick då från 12 anmärkningar till 11. Dock kom inkomstuppgifterna för 2017 in samtidigt, och min inkomst ökade från 290k till 338k, så det kan säkert ha påverkat betyget.
28 maj försvinner 5 anmärkningar till, ska bli spännande att se vad det gör för betyget.

Betyget blev lite bättre, idag blev en ff 6 månader gammal och betyget ändrade sig från 1,6 till 1,5.
Nu väntar jag på månadsuppdateringen då ett blancolån är avslutat och därmed försvinner en långivare. Sen den 23:e försvinner en förfrågan. Hoppas kunna ha betyg på 1,2 då så jag kan söka 120.000 i samlingslån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp