Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej!

Behöver lite råd..

Jag har idag ett lån hos BankNorwegian på 260 000:- och räntan är högre än mina klackar :) (20%)... Sedan ett kreditkort (eurocard) utnyttjat 9000:- har ingen maxgräns på kortet men delbetalningsgräns på 45 000:-, kortet syns inte i min UC.
Det är dom lånen och krediter som jag har.

UC Riskprognos 6,6%
12 st ff (merparten från september-november).
Inga betalningsanmärkningar.
Inkomst 384 000:-
Underskott av kapital 45 000:-

Hur sänker jag bäst mina räntekostnader?
Jag vill helst ha ett medlemslån hos SEB men det är ju ingen idé att försöka med nu...
Skall jag vänta till november när ff försvinner innan jag söker nytt lån?

Jag har 60 000:- som jag kan pynta in på BM lånet, fast känns skönt att ha det som buffert...

Tacksam för er hjälp!

Du har bra inkomst.
Du har inte så höga lån, eller ja, det kunde varit bra mycket värre.
Tycker ändå din UC Riskprognos är märkligt hög, 12 FF är inte super men inte så jäkla katastrofalt heller,
Jag skulle gissa att när du kommit ner på 7-8 FF redan så kommer din UC att vara under 4% och då bör du utan några som helst problem kunnat få ett bra lån att ordna BN med.
Dessutom, dom 60.000 i buffert - Betala av BN på dom. Tro mig, du kommer vara glad över det i september sen när du tar samlingslånet :)

Behöver tips!

Uppgifter på UC.
Inkomst 273 000
Underskott 36 000
Lån 228 000
Förfrågningar 6 st idag.
UC betyg 2,9

Min inkomst i nuläget 417 000
Underskott 74 000!
Kommer att ha 2 ff till juni.
Allt detta kommer att synas i juni hos UC när det uppgraderas.

Min fråga är ska jag söka ett samlings lån nu eller avvakta tills nya uppgifterna uppdateras?

Tror ni att jag kommer att ha bättre eller sämre betyg i juni?

Vad tror ni räntan hamnar på om jag får ett samlings lån med dagens förutsättningar ?
Mina lån idag (2 st) ligger på över 15 %!

Avvakta. Lendo i juni

Gjorde två flyttanmälningar under en vecka förra året, pga feltänk i ett extraboende, direkt ökade uc risk med ca 15, så ett katastrofalt misstag. Samtidigt som 100% högre inkomst som visas först nu i juni och ca 14 uc pga detta, från 0.2 till 42.8 i risk på 6mån Nere på 7ff nu och 24 i risk. 2 ff i aug och stor skillnad i inkomst, men kommer flyttanmälan att förstöra länge till eller bara ett år som med ff?

Senast ändrad:
Märkligt iakttagande - igår gick jag in på minuc i tron att jag skulle gå från 3 till 2 ff. Visade sig att jag var en dag för tidig. Iaf mitt betyg i går var 2,3. Vid månadsskiftet 2,5. Tänkte att sänkningen berodde på att ff skulle försvinna vid midnatt. Idag när jag kollar är betyget 1,8. Ingen logik kring sänkningen igår

Du har bra inkomst.
Du har inte så höga lån, eller ja, det kunde varit bra mycket värre.
Tycker ändå din UC Riskprognos är märkligt hög, 12 FF är inte super men inte så jäkla katastrofalt heller,
Jag skulle gissa att när du kommit ner på 7-8 FF redan så kommer din UC att vara under 4% och då bör du utan några som helst problem kunnat få ett bra lån att ordna BN med.
Dessutom, dom 60.000 i buffert - Betala av BN på dom. Tro mig, du kommer vara glad över det i september sen när du tar samlingslånet :)

Hej Terry!

Behöver jag verkligen ett samlingslån? Jag har bara 2st lån/krediter och Eurocardet är endast på 9 000:- det kan jag betala in när som.

Tror du att jag kan få ett medlemslån hos SEB med 7-8 ff?
Går dom bara på riskprognosen?
Jag har läst lite i tråden och t.e.x ICA Banken säger tydligen nej om man har fler än 5 FF oavsett riskprognos.

Tack för hjälpen!

Först och främst är du SÄKER att man får avslag av ICA med mer än 5 förfrågningar?
Låter ändå ganska märkligt för 6 förfrågningar är inte mycket alls, kan vara att du köpte 2 resor i januari, lite kläder i mars och såg över bostadslånsmarknaden i maj vips så är du uppe i 6 förfrågningar....

Inte samlingslån men du bör betala av Bank Norwegian för 20% ränta på 250.000 innebär att du varje år tar 50.000 och sen eldar du upp dom värre än vad alkoholisten Gudrun Schyman gjorde under en vistelse på Visby :)

Till skribenten ovan, har också hört att en flytt/ändring av folkbokföringadress försämrar om man gör det mer än 2 gånger på ett år, kan tydligen ställa till det som fan....Varför har jag ingen aning om.

Först oc främst är du SÄKER att man får avslag av ICA med mer än 5 förfrågningar?
Låter ändå ganska märkligt för 6 förfrågningar är inte mycket alls, kan vara att du köpte 2 resor i januari, lite kläder i mars och såg över bostadslånsmarknaden i maj vips så är du uppe i 6 förfrågningar....

Inte samlingslån men du bör betala av Bank Norwegian för 20% ränta på 250.000 innebär att du varje år tar 50.000 och sen eldar du upp dom värre än vad alkoholisten Gudrun Schyman gjorde under en vistelse på Visby :)

Till skribenten ovan, har också hört att en flytt/ändring av folkbokföringadress försämrar om man gör det mer än 2 gånger på ett år, kan tydligen ställa till det som fan....Varför har jag ingen aning om.

Hej igen,

ICA Bankens krav har jag bara läst i tråden, vet ej om det är sant.
Jag måste fixa BN lånet.

Hur mycket minskar jag i räntekostnader/år om jag minskar lånet från 270 000:- till 200 000:- med 20% ränta? Är det 1000:-/månad?

Vet du eller någon annan vad SEB har för krav för att godkänna ett medlemslån via Unionen?

Ha en trevlig kväll!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp