Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu vet jag varför det steg. KFM har kollat lön, tillgångar via registerutdrag, så det var helt logiskt. Så nu hovrar de nog runt mitt lönekonto också, men det är helt rimligt, de kollade senast för två år sedan.
Jag blev så sjukt glad och tacksam när jag fick det nya beslutet om löneutmätning efter deras utredning (låter kanske konstigt). Jag lämnade in en ny inkomstutredning för några veckor sedan, min bruttolön hade stigit med 4.000 kr/månad sedan sist. Den enda skillnaden jag yrkade på gentemot förra gången var resor till och från arbetet, tänkte inte på det vid första gången eftersom jag har tjänstebil. Tacksamt nog fick jag behålla fast belopp för löneutmätningen och den steg bara med 360 kr/månad. Mycket beror nog på att min sambo inte haft någon löneökning och tjänar så mycket mindre än jag.
En Glad Påsk önskar jag er alla!

Jag är så glad för din skull Lize!
SÅ härligt att höra.
Ska ta en kall öl ikväll till din ära :D!

fick en utmärkelse på nya UC sidan där det står att jag höjt mitt UC score 3 månader i rad vilket inte alls stämmer då den legat på samma betyg i över 5 månader nu! Hur kommer det sig att jag endå får en sån utmärkelse?

Mitt betyg förbättrades med 0,1 den 1 mars sen igen 1 april. Min anmärkning fyllde 2år i mitten på mars så antar den påverkade. Det går sakta, men det rör iallafall på sig åt rätt håll.

Mitt betyg förbättrades med 0,1 den 1 mars sen igen 1 april. Min anmärkning fyllde 2år i mitten på mars så antar den påverkade. Det går sakta, men det rör iallafall på sig åt rätt håll.
Min höjdes med 0.1 idag. Fast samma skulder. Det enda som ändrats är att blivit färre förfrågningar. Så UC är helt missvisande tycker jag!

Nån som har haft problem med kreditkollen?
För mig står det ”inga uppgifter registrerade” på alla fält (det funkade första gången jag logga in plus att det funkar att trycka på ”skriv ut rapport” så får jag fram minuc.
Börjar förstå nu varför jag har hört kreditkollen är så dålig.

Nån som har haft problem med kreditkollen?
För mig står det ”inga uppgifter registrerade” på alla fält (det funkade första gången jag logga in plus att det funkar att trycka på ”skriv ut rapport” så får jag fram minuc.
Börjar förstå nu varför jag har hört kreditkollen är så dålig.
För mig har alltid Kreditkollen fungerat så jag har aldrig upplevt att den inte fungerar som den ska. mejla dem eller ring dem och fråga varför du inte kan se dina uppgifter bara i rapport. De brukar vara snabba på att svara på mejl.

Från 1.4 till 1.3 inatt, ingen aning varför. Kan man få sänkt lite för att det var 3 månader sedan jag hade min senaste FF?

Från 1.4 till 1.3 inatt, ingen aning varför. Kan man få sänkt lite för att det var 3 månader sedan jag hade min senaste FF?

Jag tror att om en anmärkning t.e.x. går ifrån att vara 1 år till att vara 1 år och 1 månad exempelvis eller om en UC-förfrågning går ifrån 2 till 3 månader så påverkar sådant också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp