Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har för mig att den faktiskt syns direkt.

Jösses som allas betyg rör sig på uc då! Mitt har stått still i över ett halvår!
*avundsjuk*
Mitt sjönk också från 61,6% till 59,8% utan att något särskilt har hänt ;)

Nyfiken på detta.

QUOTE="Korpen, post: 76529, member: 3875"]Någon måste väl ha erfarenhet av att vänta ut att deklaration syns på UC i hopp om förbättringar i betyget. Visst de flesta väntar ut att bättre lön syns, men även det är ju intressant att höra hur det påverkade betyget.[/QUOTE]

Jippi, gick från 1.8 till 1.4 i natt i samband med att jag blev av med en ff (sex stycken kvar nu). Börjar se riktigt bra ut! Ganska sjukt egentligen, måste ha flyt med UC:s algoritmer nu. Jag har trots allt ökat mina synliga blancolån till 395 000 sista månaden och ändå gått från UC 13.8 till 1.4 på några veckor! Men i samband med att mina kreditkort avslutats vid nästa uppdatering räknar jag med en liten höjning igen. Men kursen ligger kvar; betala ner till 350 000, inga nya ff och sikta på ett medlemslån till sensommaren/hösten. Hoppas det kan ge hopp till någon. För bara någon månad sen hade jag som sagt nästan UC 15, men det kan gå fort nedåt när man väl lyckas dra i rätt reglage (i mitt fall att lyckas få ett blanco på Nystartfinans och betala ner de två synliga kreditkorten)

Försvann en FF inatt. Från 7 till 6 men betyget kvar på 1.6. Antar att det är helt okej men saknar sannerligen tiden då jag låg på 0.1%..

Dock lite upprörd över UC då åtminstone tre av kreditupplysningarna är helt i "onödan" dels en som snart går ut som SEB tog på mig samma dag x2 fast olika summor. Hål i huvudet.. Sen har jag bytt bank samt att jag och sambon skaffade ett konto tillsammans. Bara det är ju två FF som inte är relaterade till någon ansökan om lån :(

Har dessutom dåligt taxerad inkomst från 2016 och längtar enormt tills min nya årsinkomst syns på deklarationen. Egentligen skulle jag behöva ta ett lån för att skaffa en nyare bil, samt lösa ett rätt dyrt norweiganlån (förvisso endast 16.000) men många bäckar små. Men antar att det är smartast att vänta ut några FF till samt eventuellt tills den nya årsinkomsten syns?

15 juni den nya syns va?

Vad tror ni kommer hända med UC:n när den nya årsinkomsten kommer med deklarationen?

Det som hänt under året juni till juni kommer vara:
Förfrågningar har minskat från 6 till 2
Blancolånen har minskat från 730k till 605k
Inkomsten ökat från 525600 till 546000
UC var förra juni 7,8 och nu i mars 2,5

Kan inkomst ökningen påverka mycket? I så fall åt vilket håll?

Har kreditbetyget 1,3 på UC. Tror ni att en billeasning går igenom på de om dom kollar UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp