Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hur får man höger uc -score
Min är på 745
Antog lite utmaningar som jag klarade av men uc-score är fortfarande den samma

Betalade av och avsluta ett Blancolån på 21 k.
Betalade av en Kontokredit på 2000.
Avslutade 4 av 5 krediter.
Totalt beviljat gick då ner från 87000 Till 5000.
Har nu Inga registrerade skulder,
Allt gjordes under november och december
Hade en FF som försvann i januari.
Min riskprognos har vart konstant 0,1%
Och min uc har legat konstant på 745,
Förmodligen behöver du helst ligga på denna kreditnyttjande nivå i 12 mån. Att öka sin inkomst lär förbättra UC-score, överskott att tjänst lär vara bättre än överskott av näringsverksamhet.

Det är ju galet.
Dom säger att nya uc-score är för att man lättare ska få koll på sin ekonomi.
Hur ska man veta vad 745 betyder om man inte har något att referera till.
Konstigt att siffran inte ändras när man betalar av alla sina skulder ca23k
Avslutat 4 av 5 krediter och ett blankolån. Samt blivit av med min enda förfrågan.

Är helt nollad , inga anmärkningar , inga förfrågningar, inga krediter, men trotts detta blir uc-score inte bättre.

Har kontaktat uc 2 gånger via mail men får bara samma färdigskrivna svar.
Som ej svarar på mina frågor

Jag tycker nya tjänsten suger

Förmodligen behöver du helst ligga på denna kreditnyttjande nivå i 12 mån. Att öka sin inkomst lär förbättra UC-score, överskott att tjänst lär vara bättre än överskott av näringsverksamhet.
Det är mycket möjligt.
Men dom har ju utmaningar som man kan göra.
Har klarat av flera utmaningar men dom är inte ens avbockade fast det var i början av december jag klarade av dom.
Nej deras utmaningar är bluff.

Hej

Har 3,8 i score.
Blanco 220k
7 förfrågningar .
Inkomst 270 k

Kan man med detta söka lånelöfte på 2 miljoner?

Till en bostad?

Det är jättesvårt att säga för dom gör ju en boendekalkyl.
Exempelvis du kanske med dom förutsättningarna kan få 4 miljoner till boende men kanske bara 500.000....

Har du fast jobb? Vad ligger hyran på? Ska du bo själv? Hur mycket har du i handpenning?
Med hjälp av dessa blir det lättare att hjälpa dig :)

Hej

Har 3,8 i score.
Blanco 220k
7 förfrågningar .
Inkomst 270 k

Kan man med detta söka lånelöfte på 2 miljoner?
Misstänker att du menar kreditbetyg
Kreditbetyg en skala 0,1-99,9 %
Score en skala upp till 1000
Som ingen verkar ha koll på

Utmärkt: 0,1%
Mycket bra: 0,2-0,9%
Bra: 1,0-4,0%
Mindre bra: 4,1-25,0%
Svag: 25,1-99,9%.
Tror det blir svårt med din inkomst
Ja fick bara lån på 900k
Kreditbetyg 0,1%
300k i årslön
Inga förfrågningar
Inga lån
Inga krediter

Misstänker att du menar kreditbetyg
Kreditbetyg en skala 0,1-99,9 %
Score en skala upp till 1000
Som ingen verkar ha koll på

Utmärkt: 0,1%
Mycket bra: 0,2-0,9%
Bra: 1,0-4,0%
Mindre bra: 4,1-25,0%
Svag: 25,1-99,9%.
Tror det blir svårt med din inkomst
Ja fick bara lån på 900k
Kreditbetyg 0,1%
300k i årslön
Inga förfrågningar
Inga lån
Inga krediter
Lär dessutom vara tuffare idag med mindre stabila bostadspriser.

Blir tusan arg på mig själv som gång på gång tackar ja till förfrågningar från låneförmedlare. Men mycket förändringar är på gång nu så förhoppningsvis blir det ändå bra på sikt.

Mitt övergripande mål (som för alla andra här) är att få ner min UC så att jag kan baka ihop mina "småkrediter" med ett större/befintligt medlemslån hos Swedbank. Under 3-4 månader lyckades jag via avbetalningar och en uppsagd kredit på 10000 (Mekonomen) gå ner från 8.9 till 6.4. Kände att jag var på gång! Men efter att först ha gått upp till 9.7 efter en förfrågan från Zensum förra veckan trillade jag ner till 13.9 idag efter en förfrågan från Likvidium.

Och den sista var helt onödig (de lovade guld och gröna skogar innan, men kunde sen inte erbjuda något bättre än jag hade). Låneförmedlaren, som inte var samma person som ringde igår, lät nästan lite skamsen och uppmanade mig att vara "hårdare" nästa gång det ringde låneförmedlare och hålla ut tills förfrågningarna börjar bli färre...). Det var ändå lite sympatiskt.

Men allt är inte mörkt. Förfrågningen från Zensum ledde fram till ett hopbakslån på Nystartskredit med 10,5 % ränta (och de verkar reko och bra) så nu har jag betalat in och sagt upp två kreditkort (i princip alltid fullt använda) på totalt 90 000 och ett gäng andra småskulder som inte syns på UCn så betalningsbelastingen blir betydligt lättare varje månad. Och när väl krediterna försvinner med UC-uppdatetingen i mitten av mars måste det ju få effekt.

Men ändå, de två sista förfrågningar fick så väldigt stor negativ påverkar så min uppmaning till alla är att vara väldigt restriktiva med att låta låneförmedlare ta en förfrågan. De flesta av oss här tror jag har tillräckligt bra koll för att förstå om de kan hjälpa oss eller inte (för de kan de ju ofta under rätt förutsättningar men att som jag nu idag tillåta en ny koll bara en vecka efter en tidigare är bara destruktiv idioti...). Så här ser mina förfrågningar ut idag:

18-01-30 Likvidum AB -
18-01-18 Zensum AB -
17-10-03 Zensum AB -
17-06-20 Nordea Finans Sverige AB 12 000 kr
17-06-16 Zensum AB -
17-04-24 EnterCard Sverige AB 30 000 kr
17-03-02 EnterCard Sverige AB/Scanning Cli 25 000 kr

Nu måste jag kämpa på och vänta ut, inte låta mig lockas till fler förfrågningar innan åtminstone 4 oktober.

Jag tycker inte du har så värstr många förfrågningar, nu har du 7 stycken och om två månader har du fem.
Det är snarare sunt att se över sin ekonomi då och då,
Jag tror det är lite annat som påverkar ditt negativa UC-betyg och inte bara mängden.

Jag tycker inte du har så värstr många förfrågningar, nu har du 7 stycken och om två månader har du fem.
Det är snarare sunt att se över sin ekonomi då och då,
Jag tror det är lite annat som påverkar ditt negativa UC-betyg och inte bara mängden.

Jo, du har rätt Terry, i grunden är det ju kreditkortsskulden som ökade drastigt under sommaren och fram till oktober ungefär. Det var den som fick mig att gå från ungefär 3-4 % till 9.7 innan jag började jobba ner den skulden.

Men det blev så tydligt nu att den hoppade upp till först 9.7 och sen 13.9 samma sekund som förfrågningarna från Zensum respektive Likvidium. Det kändes lite surt, men nu när jag har blivit av med kreditkorten känns det ändå positivt på sikt om jag bara har tålamod. Men kan det vara så att vissa förfrågningar väger tyngre än andra? Tex att en kreditkortsförfrågan får värre effekt än tex en från Telenor för att få kolla om jag kan få en billigt telefonabbonemang?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp