Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej jag har kreditbetyget 28,8 % (i september var det högre, runt 33%) och kämpar med att betala av lån och krediter. Och när det är tillräckligt lågt vill jag ta ett samlingslån...
Har 10 uc ff och den första försvinner i mars så det dröjer när dem försvinner.
Är föräldraledig just nu men ska snart börja jobba igen och betala in mer varje månad. Har nog ett högt betyg för att min årsinkomst är lägre än mina lån och krediter. Inte lätt men jag kämpar på...

Eftersom VISA-kortet fungerar i offlineläge så är det en form av kredit, därav UC:n. Men de tar sådana lite slentrianmässigt kan tyckas. Elbolag och mobiloperatörer också.

Samtidigt kan man skaffa konto hos Coop med ränta på insatta pengar och ett Mastercard, utan UC, så nog kan man tycka att Ica i det avseendet sköter det hela lite mindre snyggt ur kundens perspektiv.

Och en nyfiken fråga, såg på forumet här att en person påstod att man får bättre kreditbetyg om man är gift? Stämmer det?

Vara gift ger bättre betyg än ogift, att vara skild ger sämre än de två förstnämnda.

Skillsmässa är en ganska vanlig orsak till betalningssvårigheter.

Snabb fråga,
Hur ofta uppdaterar UC vilka lån man har tagit samt vilket datum brukar detta ske?

Från 27 uc till 23 uc gör det ingen skillnad i betyget? hade 16 procent flög upp till 20 inatt utan jag har utökat något från 4 månader tillbaka HMM.

hade 4,9 i kreditbetyg men efter igår gick de upp till 6,3 av nån anledning! Inget nytt på 4 månader så hur funkar detta?? Hmm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp