Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har läst att Svea Inkasso förstör din Kreditvärdighet i 12 månader eftersom de tar en upplysning på dig :-(

Jag ville betala av mina krediter och säga upp de och väntade lång tills flera ff försvann och nu läsa jag i internet att om man får en brev från Svea Inkasso , då kan man glöma att blir bevilljad en samlingslån :-(

Det gäller inte längre. En kreditupplysning från deras sida tas hos Bisnode, det påverkar alltså inte UC betyget.

Tänk även på att en upplysning inte tas så fort man får ett brev från Svea Inkasso. Det sker strax innan ärendet skickas vidare till kronofogden eller för att kontrollera om det finns en möjlighet att utmäta personen.

Senast ändrad:
Jag har läst att Svea Inkasso förstör din Kreditvärdighet i 12 månader eftersom de tar en upplysning på dig :-(

Jag ville betala av mina krediter och säga upp de och väntade lång tills flera ff försvann och nu läsa jag i internet att om man får en brev från Svea Inkasso , då kan man glöma att blir bevilljad en samlingslån :-(

Jag tror de bytt till Bisnode, iaf på mig. Det är bättre, om de nu måste ta en upplysning.

Det gäller inte längre. En kreditupplysning från deras sida tas hos Bisnode, det påverkar alltså inte UC betyget.

Tänk även på att en upplysning inte tas så fort man får ett brev från Svea Inkasso. Det sker strax innan ärendet skickas vidare till kronofogden eller för att kontrollera om det finns en möjlighet att utmäta personen.
Det menar jag, ärendert är nu hos kronofogden men jag ska betala i tid så att det blir avskrivit.
Tror du att det påverka mitt kreditbetyg när en ärende går till kronofogden och man betala i tid och undvika en anmärkning ???

Utmäta hos personen eller av personen. Inte utmäta personen, skulle nog bli upprört om kfm sålde personer

Utmäta hos personen eller av personen. Inte utmäta personen, skulle nog bli upprört om kfm sålde personer

Men vadå, jag såldes för en femtiolapp, menar du att avtalet inte gäller?

Jag får vara mer noggrann i hur jag formulerar mina meningar, risken finns ju att du annars slår till...

Det menar jag, ärendert är nu hos kronofogden men jag ska betala i tid så att det blir avskrivit.
Tror du att det påverka mitt kreditbetyg när en ärende går till kronofogden och man betala i tid och undvika en anmärkning ???

Kreditbetyget bryr sig inte om betalningsförelägganden. Så du kan vara lugn. Betala innan utslag och meddela dom betalning, så är det nog lugnt.

Skillnaden för mig att ha ett maxat kreditkort på 35000 och outnyttjat på 35000 var 6.x -> 1.x Det vill säga från "mindre bra" till "bra". Då minskade min totala skuld obefintligt eftersom jag använde ett lån för att få ett outnyttjat kreditkort. Med andra ord skiljer det betydligt mellan att ha kreditutrymme och att inte ha det...

Har ett kreditkort som är på 20000:- september månad hade jag uttnyttjat 18500:- och hade kreditbetyg 10,1. oktober månad har jag uttnyttjat 19500:- och kreditbetyget gick upp till 19,6...

Allt annat är oförändrat...

Hade hoppats att kunna söka ett hopbakningslån om två månader, då ca 10 av mina 20 ff försvinner, men nu ser det väldigt mörkt ut...

har 0 möjlighet att betala av kreditkortet...

Kanske har nån polare o låna av på kort sikt? Låna o betala av kortet, betala tillbaks när uppdateringen på UC gjorts och vips så har du förhoppningsvis ett bättre betyg.

Jag gick från uc: 2,6 till 1,3 på en månad, betalade in 15000kr på kreditkortet (30.000 tak kredit) samt betalade bort ett lån på 38.000kr

Ska betala in kvarvarande 15000 på kreditkortet så det ligger nollat kommande månader samt försvinner 2 ff av 3 så då har jag endast 1 kvar som dessutom är över 6mån gammal.

Hoppas få ännu bättre uc nu!

Håller koll med appen ”Kreddy” toppen bra!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp